- Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
- Issue:3
- WILKIE COLLINS’İN NO NAME ADLI ROMANINDA SANAT VE SANATÇI ANLAYIŞI
WILKIE COLLINS’İN NO NAME ADLI ROMANINDA SANAT VE SANATÇI ANLAYIŞI
Authors : Şeyda İNCEOĞLU
Pages : 191-201
View : 11 | Download : 12
Publication Date : 2009-03-01
Article Type : Research Paper
Abstract :Viktorya Dönemi İngiltere’sinde meydana gelen hızlı ekonomik dönüşüm ve bu dönüşümün rahatsız edecek derecede yozlaşmış sosyal sonuçları yüzünden, Vitorya dönemi edebiyatını, toplumun maruz kaldığı sosyal haksızlıklardan bağımsız düşünemeyiz. Bu yüzden Viktorya dönemi sanatçısından toplumda ahlak değerlerinin niteliğini arttırmak için ahlak öğretmenliği rolü üstlenmesi beklenirdi. Wilkie Collins de, No Name adlı romanında, sanat ve sanatçının bu görevinin rakında olarak, kadının erkek dünyasında herhangi bir yere sahip olmasına izin vermeyen, otoriter ve patriarkal İngiliz kanunları tarafından mirastan mahrum bırakılmış Magdalen ve Norah kardeşlerin hikâyesini anlatır. Magdalen’in kimlik arayışıi yeniden yasal bir kimliğe kavuşması ve toplumda sosyal bir konum edinmesiyle sonuçlanır. Romanda, sanatın olumsuz ve kötücül çağrışımlarına rağmen sanat yoluyla yasal bir kimlik kazanıldığı açıktır.Keywords : Viktorya Döneminde sanat ve sanatçı anlayışı, Sanatın kötücül kullanımı, arayış yolculuğu, No Name