- RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
- Issue:30
- Devler Arasında Bir Gezinti: Ovid, Kafka, Auden ve Bruegel’de “Cezalandırma” üzerine karşılaştırmalı...
Devler Arasında Bir Gezinti: Ovid, Kafka, Auden ve Bruegel’de “Cezalandırma” üzerine karşılaştırmalı bir araştırma
Authors : Derya ORUÇ
Pages : 1022-1031
Doi:10.29000/rumelide.1188777
View : 7 | Download : 5
Publication Date : 2022-10-21
Article Type : Research Paper
Abstract :Dönüşüm kavramını hikayelerinde birleştirici bir unsur olarak kullanan Ovid’in “Metamorphoses”’ı kimlik, ölümsüzlük, şiddet, cezalandırma, ödüllendirme ve erdem gibi birçok sayıda temayı inceler. Yaygın motiflerinden biri olan cezalandırma, Daedalus ve Icarus efsanesinde babasının tavsiyesini dinlemeyen oğulun bir trajedi ile karşı karşıya kalma örneklemesi ile bilhassa dikkat çeker. Bununla birlikte, Franz Kafka’nın The Metamorphosis’ında gezici satış temsilciliği yapan Gregor Samsa’nın bir haşarata dönüşmesi, W.H. Auden’ın “Musee des Beaux Arts”’da kayıtsızlık ve cezalandırma motifinin ön plana çıkması ve son olarak da Pieter Bruegel’in Landscape with the Fall of Icarus tablosunda tepkisizliğin bir cezalandırma olarak tasvir edilmesi, Daedalus ve Icarus hikayesindeki dönüşüm ve cezalandırma motiflerinden esinlenildiğine işaret eder. Bu makale’nin amacı Ovid’in “Metamorphoses”’ında yaygın olarak görülen cezalandırma motifini Franz Kafka’nın The Metamorphosis kısa romanında, W.H. Auden’ın “Musee des Beaux Arts” şiirinde ve Pieter Bruegel’in Landscape with the Fall of Icarus tablosunda incelerken, Kafka’nın The Metamorphosis ve Auden’ın “Musee des Beaux Arts” adlı eserlerindeki başkahramanların davranışsal özelliklerini analiz ederek Sigmund Freud’un kazaların aslında olmadığını addeden “kazalar” teorisinin cezalandırma motifi ile arasındaki bağlantıyı ortaya çıkarmaktır.Keywords : Cezalandırma, Kazalar, Dönüşüm, Dönüşümler, Musee des Beaux Arts, İkarusun Düşüşü Sırasında Bir Manzara