- Sanat ve Tasarım Dergisi
- Volume:3 Issue:3
- Oda Müziği Sonatı Besteleme Geleneğinde J.Brahms Viyolonsel-Piyano Sonatları
Oda Müziği Sonatı Besteleme Geleneğinde J.Brahms Viyolonsel-Piyano Sonatları
Authors : Asu KARADUT
Pages : 60-76
Doi:10.20488/austd.34593
View : 13 | Download : 3
Publication Date : 2012-12-03
Article Type : Research Paper
Abstract :Viyolonsel ve piyano için oda müziği sonatı besteleme geleneğinin en önemli temsilcilerinden J. Brahms’ın Op. 38 insert ignore into journalissuearticles values(1865); ve Op. 99 insert ignore into journalissuearticles values(1886); sonatları, Avrupa Müzik Kültüründe 1850’li yıllardan sonra ses çıkarma, icra ve dinleme alışkanlıklarındaki değişimin müzikte besteleme sanatına etki- lerini adeta özetler niteliktedir. Bu çalışmada, eserlerin viyolonsel ve piyano için oda müziği sonatı besteleme geleneğindeki yeri iki aşamada ele alınmıştır: Avrupa Müzik Kültüründe Brahms öncesi viyolonsel ve piyano için oda müziği sonatı besteleme geleneğinin doğuşu ve 19. Yüzyıl ikinci ya- rısı oda müziği geleneğinde Brahms. Çalışma sırasında, 17. Yüzyıldan itibaren küçük enstrüman gruplarının beraber icrasının ortaya çıkışı incelenmiş; bas enstrümanların tematik malzemeler su- numunda öncelikli kullanılmaya başlandığı ilk temsilcilerinden itibaren, 19. Yüzyıl ikinci yarısına gelinen süreçteki viyolonsel ve piyano için yazılmış eserler repertuarında Brahms’ın Op. 38 ve 99 Sonatlarının önemi anlatılmıştır.Keywords : Brahms, Oda Müziği, Viyolonsel Piyano Sonatı