- Sanat ve Tasarım Dergisi
- Volume:7 Issue:7
- Bale Müziğindeki Büyük Evrim Igor Stravinski`nin Bahar Ayini İsimli Bale Eseri Üzerine Genel bir Ana...
Bale Müziğindeki Büyük Evrim Igor Stravinski`nin Bahar Ayini İsimli Bale Eseri Üzerine Genel bir Analiz
Authors : Emre ÜNLENEN
Pages : 126-158
Doi:10.20488/austd.41977
View : 11 | Download : 7
Publication Date : 2014-12-01
Article Type : Research Paper
Abstract :İgor Stravinski 20. yüzyıl müziğinin lider bestecilerinden birisidir. Asimetrik ritmik yapı kulla- nımları, kuru ses tınısı, disonans kullanımı, yeni armonizasyon teknikleri, açık anlatım yöntemi ve orkestrasyondaki farklılıklarıyla, müzik literatürüne yenilikçi teknikler kazandırmıştır. Besteci döneminin süregelen müzik estetiği algısını kariyeri boyunca yeniden şekillendirmeyi başarmıştır. Le Sacre du Printémps, Türkçe başlığıyla Bahar Ayini, bestecinin 1913 yılındaki müzisyenlerin dikkatini üzerine çektiği eseridir. Kendi müzikal üslubunun başarısını bu eserin ününe borçludur. Bu çalışmada, Stravinski’ nin İlkelcilik Akımını yansıtan sahneyi oluşturabilmek için kullandığı müzik teknikleri yüzeysel olarak irdelenecektir. Bestecinin yirminci yüzyıl müziğinde oluşturduğu etki örneklerle gösterilecektir.Keywords : İlkelcilik, Stravinski, Le Sacre du Printémps, Bahar Ayini