- Sanat ve Tasarım Dergisi
- Volume:7 Issue:1
- Visconti’nin “Venedik’te Ölüm” Filminde Metinlerarasılık ve Müziğin (Baş)Rolü
Visconti’nin “Venedik’te Ölüm” Filminde Metinlerarasılık ve Müziğin (Baş)Rolü
Authors : Aslı GİRAY AKYUNAK
Pages : 1-18
Doi:10.20488/sanattasarim.563022
View : 11 | Download : 4
Publication Date : 2017-06-01
Article Type : Review Paper
Abstract :İ talyan f i lm yönetmen i Luch i no V i scont i oda ğ ına i nsanı alan “antropomorf i k” s i nema anlayı ş ıyla b i rçok f i lm yapmı ş , genell i kle zamana yen i len kahramanları ve tutkuları olan sıradan i nsanları anlatmı ş tır. Th omas Mann’ın aynı adlı kısa romanından uyarlayıp 1971’de tamamladı ğ ı Vened i k’te Ölüm f i lm i nde, yen i yüzyıla g i rerken b i r sanatçının ölümüyle b i rl i kte b i r devr i n de kapanı ş ını kültürel tar i h, edeb i yat, s i nema ve müz i k sanatları arasında met i nler arası göndermeler yaparak anlatmaktadır. F i lm i n müz iği n i i se aynı devre a i t bestec i Gustav Mahler’ i n üçüncü ve be şi nc i senfon i ler i nden olu ş turmu ş tur. Mahler’ i n müz iği y i ne met i nler arası i l iş k i ler i n yardımıyla ana karakter Gustav von Aschenbach’ın ya ş amını, ruhsal durumunu ve i ç ses i n i tems i l etmekte, f i lm i n anlatımına i vme kazandırarak adeta b i r ba ş rol üstlenmekted i r. F i lmdek i i k i rc i kl i kler ve kar ş ıtlıklar Mahler’ i n müz iği nde de görülmekte, bu paralell i k de anlatımın gücünü ve etk i s i n i artırmaktadır. Makale bu met i nler arası i l iş k i ler i i nceleyerek V i scont i ’n i n ba ş yapıtına ve f i lmde müz i k kullanımına farklı b i r bakı ş açısı get i rmey i amaçlamaktadır.Keywords : Visconti, Mahler, Metinlerarasılık, Film müziği, Antropomorfik sinema