- Sanat ve Tasarım Dergisi
- Volume:9 Issue:2
- Çocuklara Yönelik Grafik Kullanıcı Arayüzü Tasarımının, Kullanılabilirlik Ve Eğlence Bakımından...
Çocuklara Yönelik Grafik Kullanıcı Arayüzü Tasarımının, Kullanılabilirlik Ve Eğlence Bakımından Önemi
Authors : Birsen ÇEKEN, Merve ŞENOYMAK
Pages : 216-233
Doi:10.20488/sanattasarim.691084
View : 14 | Download : 4
Publication Date : 2019-12-20
Article Type : Research Paper
Abstract :Tablet cihazlar ve uygulama depolarının yaygınlaşması ile birlikte, çocuklara yönelik eğlenme ve öğrenme içerikli uygulama tasarımı katlanarak büyüyen bir alan olmuştur. Bu alanda uygulama depolarına her geçen gün onlarca uygulama katılmakta, ancak bunlardan çok azı çocuklara anlamlı bir eğlenme ya da eğlenerek öğrenme deneyimi sunabilmektedir. Çocuk ile oyun arasında tüm etkileşimin gerçekleştiği görsel katman olan grafik kullanıcı arayüzü, söz konusu oyunların etkinliği sağlamada en önemli unsurlardan biridir. Bu alandaki literatür incelendiğinde grafik kullanıcı arayüzünün çocuklar için tasarlanan uygulamalarda kullanılabilirlik açısından öneminin göz ardı edildiği görülmektedir. Bu makalede, betimsel yöntem kullanılarak nasıl bir grafik kullanıcı arayüzü tasarımının 6-8 yaş arası çocuklara yönelik uygulamaların kullanılabilir olmasını sağlayacağı araştırılmış, grafik kullanıcı arayüzünde eğlenme ve öğrenme deneyimini zenginleştiren unsurlar incelenmiştir. Bu doğrultuda 6-8 yaş arası çocuklara yönelik oyun ve oyunla öğrenme uygulamalarında dikkate alınması gereken; yaşa uygun tasarım, görsel temsil, renk ve tipografi unsurları ile ilgili alanyazına dayalı bir çerçeve oluşturulmuştur. Bu unsurlar hedef yaş grubuna yönelik uygulamalardan örneklerle incelenmiş ve önerilerde bulunulmuştur.Keywords : Grafik Kullanıcı Arayüzü, Tablet Cihazlar, Oyun Uygulamaları, Kullanılabilirlik, Eğlence