Sinemada Anlam Yaratma Sürecinde Rengin Metaforik Kullanımı
Authors : Şerafettin Eray KOCA
Pages : 223-239
View : 11 | Download : 10
Publication Date : 2019-06-19
Article Type : Research Paper
Abstract :Sinema yedinci sanat olarak adlandırılan, görsel ve işitsel bir kitle iletişim aracıdır. Oluşumunda olmazsa olmazının ışık olduğu ve çeşitli imgelerin, sembollerin, görüntülerin ve filtrelerin kullanımıyla kendine ait özel bir dili olduğu bilinmektedir. Bu dil, renkler aracılığıyla zenginleşmektedir. Renk olgusu, insanlığı ve yaşamı anlamlandırabilmek için bütün alanları ilgilendiren bir araştırma konusudur. Her rengin kendine özgü bir anlamı ve oluşturduğu duygu durumu vardır. İletişimin doğal bir öğesi olarak renk, insanlar için farklı bir dil biçimine dönüşmektedir. Araştırmada anlamın yaratılma süreci ve oluştuktan sonrasında anlamı yorumlayan ile kurduğu iletişim pratiklerini ve metaforların temsil ettiği dili incelemek gerekmektedir. İngiliz yönetmen Peter Greenaway “Aşçı, Hırsız, Karısı ve Aşığı” filminde olduğu gibi yönetmen filmde metinler üzerinden bir anlatı yerine renkler üzerinden karakterleri ve mekânı betimleyerek hikâyesini sunmaktadır. Makalenin amacı, sinemada bir görüntü öğesi olarak rengin işlevlerini açıkladıktan sonra, rengin gerek bir estetik öğe, gerekse anlam yaratma aracı olarak metaforik bir öğenin öznelliğinin nasıl kullanıldığını incelemektir.Keywords : Renk, Sinema, Anlam, Metafor, Kültür