- Sanat ve Tasarım Dergisi
- Issue:29
- Transmedya Hikaye Anlatılarında Hedef Kitle Etkileşimi: Assassin’s Creed Örneği
Transmedya Hikaye Anlatılarında Hedef Kitle Etkileşimi: Assassin’s Creed Örneği
Authors : Behnan Giray SELÇUK
Pages : 265-288
Doi:10.18603/sanatvetasarim.1137942
View : 16 | Download : 11
Publication Date : 2022-06-29
Article Type : Research Paper
Abstract :21. yüzyıl başlarında internetin başı çektiğiteknolojikgelişmeler ve bununla birlikte yaşanan toplum hayatındaki değişiklikler hayatın her alanında olduğu gibi iletişimde de yeni kavramlarortaya çıkmasına neden oldu. Web 2.0 ile birlikteyakınsamanın artması, üretici-tüketici arasında büyük oranda tek yönlü olan iletişimi çok yönlü etkileşime çevirdi. Eğlence ve kültür alanlarında hedef kitlelerine ulaşmaya çalışan yapımcılar ise orta çıkan yeni medya enstrümanlarının daha iyi kullanılması ve daha çok insana ulaşılması için yeni stratejiler geliştirdiler. Dijital yakınsamanın en açık biçimde tezahür ettiği Transmedya Hikaye Anlatımı ise bu stratejilerin belki de en önemlisi haline geldi. Bu çalışma, transmedya hikaye anlatılarının en popülerlerinden biri olan Assassin’s Creed serisinde, yapımcılar ve hedef kitle arasındaki etkileşimin nasıl gerçekleştiğini ve hedef kitlenin transmedya anlatı içerisinde nasıl rol aldığını ortaya koymayı hedeflemektedir.Keywords : Transmedya Hikaye Anlatımı, Hedef Kitle Etkileşimi, Assassins Creed, Video Oyunlar