- sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi
- Volume:7 Issue:1
- KÜF, YOZGAT BLUES ve BEN O DEĞİLİM’DE PERFORMATİF TOPLUMSAL CİNSİYET VE ERKEKLİK
KÜF, YOZGAT BLUES ve BEN O DEĞİLİM’DE PERFORMATİF TOPLUMSAL CİNSİYET VE ERKEKLİK
Authors : Aslı GÖN
Pages : 9-44
Doi:10.32001/sinecine.537113
View : 17 | Download : 6
Publication Date : 2019-03-13
Article Type : Research Paper
Abstract :Bu makale Küf insert ignore into journalissuearticles values(Ali Aydın, 2012);, Yozgat Blues insert ignore into journalissuearticles values(Mahmut Fazıl Co ş kun, 2013); ve Ben O De ğ ilim insert ignore into journalissuearticles values(Tayfun Pirselimo ğ lu, 2013); filmlerinde Ercan Kesal’ın canlandırdı ğ ı erkek karakterleri Judith Butler’ın performatif toplumsal cinsiyet kuramı ile çözümlemeyi hedefleyerek, bu ba ğ lamda filmlerde sergilenen erkekli ğ in sabit ve öze dayalı bir konumda olmadı ğ ını, çoklu erkekliklerin de ğ i ş im ve yeniden imleme ile mümkün olabilece ğ ini göstermeyi amaçlamaktadır. Makale, erkek karakterlerin tekrarların olu ş turdu ğ u yinelenebilirli ğ e atıfla performatif toplumsal cinsiyeti nasıl kullandıklarına ve filmlerin sonunda ya ş adıkları de ğ i ş imle nasıl yeni bir idrak edilebilirlik içinde kaldıklarına odaklanmaktadır. Ba ş arı ve/ veya ba ş arısızlıkla sonuçlanan eylemlerinin sonucunda karakterlerin kendilerini yeniden anlamlandırma olana ğ ı ile ba ş ba ş a kalması, erkekliklerin do ğ al ve de ğ i ş mez olmadı ğ ını, de ğ i ş ime açık oldu ğ unu göstermektedir.Keywords : Performatif toplumsal cinsiyet, yinelenebilirlik, idrak edilebilirlik, yeniden imleme anlamlandırma, erkeklik