THE UNCANNY HOMES OF FATİH AKIN’S HEAD-ON
Authors : Pelin AYTEMİZ
Pages : 45-61
Doi:10.32001/sinecine.537117
View : 13 | Download : 7
Publication Date : 2019-03-13
Article Type : Research Paper
Abstract :Bu yazı Ba ğ ımsız Ulusa ş ırı Sinema üzerine süregiden tartı ş malara Ahmet Gürata’nın bu türün dönemleri üzerine doktora dersi sırasında anlattı ğ ı kavramları kullanarak katkıda bulunmayı amaçlamaktadır. Bu yazının amacı, Gürata’nın modelini kullanarak Fatih Akın’ın Gegen Die Wand insert ignore into journalissuearticles values( Duvara Kar ş ı, 2004); filmindeki ev sembolünü etraflıca incelemek ve tartı ş maya açmaktadır. Karakter ve anlatı analizi yapan tartı ş ma, filmin evcil ve yabancı mekanları nasıl görselle ş tirdi ğ i ve kavramsalla ş tırdı ğ ına odaklanarak, kimlik, ev ve aidiyet kavramlarını nasıl saptırdı ğ ı üzerinde durur. Bir öze ait olma fikrini, hem bir eve/memlekete hem de bir bedene ait olmak üzerinden de ğ erlendirerek, bu halin tekinsiz bir his yarattı ğ ı savunulmaktadır. Metin, vatanda ş /göçmen, ev sahibi/konuk gibi ikili kar ş ıtlıkların ötesine geçen diaspora deneyimi ile ş ekillenen mekan ve karakterlere odaklanmaktadır. Gürata’nın tartı ş malarının yanısıra bu makale metodolojik olarak diasporik filmleri anlamlandırmak üzere bir model sunan Hamid Naficy’nin “Aksanlı Sinema” tanımlamasına dayanır. Bu ba ğ lamda bu yazı Duvara Kar ş ı filminin evde olmanın farklı ş ekillerini görselle ş tiren anlatısının, kimlik konusuna ele ş tirel bir yakla ş ım getirdi ğ ini savunmaktadır.Keywords : Bağımsız ulusaşırı sinema, aksanlı sinema, Fatih Akın, Duvara Karşı, tekinsiz, kültürel kimlik, diaspora, sürgün