BİR DELİLİĞE SIĞINMA HİKÂYESİ: KIZIL ÇÖL
Authors : Evrim NACAR
Pages : 83-101
Doi:10.32001/sinecine.537120
View : 16 | Download : 10
Publication Date : 2019-03-13
Article Type : Research Paper
Abstract :Bu çalı ş mada Kızıl Çöl filminin ba ş karakteri Guiliana’nın hayata dair anlam yaratma çabası de ğ il kadının hayata anlamsız, yitik bakı ş ının kendisi tartı ş ılmı ş tır. Anlamın mülkiyetle olan ili ş kisi ve modern zaman insanının çevresine olan aidiyeti Heidegger’in “Das Man” kavramı çerçevesinde ele alınmı ş ; çevrenin manyetik çekimine olan kar ş ı koyma edimi ise yurtsuzluk hissi ile açıklanmaya çalı ş ılmı ş tır. Kızıl Çöl’ de Michelangelo Antonioni’nin di ğ er filmlerinde de kar ş ımıza çıkan parçalanmı ş anların sessizli ğ inden ziyade ki ş ilerarası ileti ş imsizli ğ in yarattı ğ ı kederli uzaklı ğ ı tecrübe ederiz. Bu anlamda sessizli ğ in yarattı ğ ı hüzün ve çaresizlik açıklanmaya; Guiliana’nın geçirdi ğ i kazadan sonra yitirdi ğ i her bir anlama kar ş ılık gelen her rengin gizemi çözülmeye çalı ş ılmı ş tır.Keywords : Kızıl Çöl, das Man, yurtsuzluk, iletişimsizlik, kayıtsızlık