TAŞRADA KALAN ERKEKLİKLER
Authors : Burçin KALKIN KIZILDAŞ
Pages : 71-94
Doi:10.32001/sinecine.537784
View : 15 | Download : 7
Publication Date : 2019-03-15
Article Type : Research Paper
Abstract :Bu çalı ş mada, kentin ta ş rasında geçen Ba ş ka Semtin Çocukları insert ignore into journalissuearticles values(Aydın Bulut, 2008);, Bornova Bornova insert ignore into journalissuearticles values( İ nan Temelkuran, 2009); ve Kara Köpekler Havlarken insert ignore into journalissuearticles values(Mehmet Bahadır Er & Maryna Gorbach, 2009); filmleri, ta ş ranın de ğ i ş en anlamlarına ba ğ lı olarak, dı ş arıda kalma ve erkeklik ba ğ lamında tartı ş ılmaktadır. Ta ş ra; sıkıntı hali, kenara itilme, tekinsizlik ve dı ş arıda kalmayla tanımlanmı ş , kentin ta ş rası olarak kenar mahalle temsili ve bu temsile ba ğ lı olarak kenarda kalan erkekler üzerinden de ğ erlendirilmi ş tir. Kenar mahalle, iç içe geçen, birbirini dı ş layarak, kenara iterek var olmaya çalı ş an tüm durum ve ili ş ki biçimlerini tanımlamak için kullanılmaktadır. Bu dı ş lama ve kenara itmenin parçaları olarak erkekler arası ili ş kiler ve kadınların temsili, sıkıntı ve tekinsizli ğ in ruh hali içerisinde ele alınmaktadır. Seçilen üç filmin de 90 sonrasının toplumsal krizlerini bu krizlere e ş lik eden erkeklik halleriyle birlikte anlatması çalı ş manın temel argümanıdır.Keywords : Toplumsal cinsiyet, erkeklik, taşra, temsil, film