THE GHOSTS OF FEMALE GOTHIC
Authors : Coşkun LİKTOR
Pages : 149-169
Doi:10.32001/sinecine.537794
View : 13 | Download : 10
Publication Date : 2019-03-15
Article Type : Research Paper
Abstract :Bu makale, kadın Goti ğ inin ça ğ da ş örnekleri arasında sayılabilecek Robert Zemeckis’in What Lies Beneath insert ignore into journalissuearticles values( Gizli Gerçek , 2000); ve Andres Baiz’in La Cara Oculta insert ignore into journalissuearticles values( Gizli Oda , 2011); filmlerinde kadının hayalet ve hayaletimsi bir figür olarak temsilini incelemektedir. İ lk olarak, gerek hayaletin gerekse hayaletlerle ilintili bir kavram olan “musallat olma”nın, Goti ğ in bir alttürü olan ve cinsiyetçi tahakküm, eve hapsolma gibi kadının ataerkil toplumda maruz kaldı ğ ı baskıları mesele edinen kadın Goti ğ inde sıkça kar ş ımıza çıkan metaforlar oldu ğ u vurgulanacaktır. Bu makalede What Lies Beneath ve La Cara Oculta filmlerinin, ölü insert ignore into journalissuearticles values(veya dı ş dünyanın gözünde ölüden farksız); bir kadının ba ş ka bir kadına musallat olması temasını merkeze alarak cinsiyetçi tahakküme dikkat çekti ğ i ve böylece feminist meseleleri dile getirdi ğ i savunulacaktır. What Lies Beneath cinayet kurbanı bir kadının hayaleti vasıtasıyla cinsiyetçi tahakküme ve kadına yönelik ş iddete dikkat çekerken, La Cara Oculta ise ataerkil, fallomerkezci kültürde kadınların hayalet konumuna indirgendi ğ ini göstermektedir. Sonuç olarak bu makale, her iki filmde de kadının hayaletimsi bir figür olarak temsilinin, onu adeta bir hayalet konumuna indirgeyen fallomerkezci, ataerkil kültürde kadının maruz kaldı ğ ı tahakkümü, baskıyı, eril ş iddeti anlatmanın vasıtası oldu ğ unu gösterecektir.Keywords : Kadın Gotiği, hayalet, musallat olma, ataerki, cinsiyetçi tahakküm, Sembolik düzen