- sinecine: Sinema Araştırmaları Dergisi
- Volume:10 Issue:1
- DECEIT, DESIRE, AND THE FILMS OF ZEKİ DEMİRKUBUZ
DECEIT, DESIRE, AND THE FILMS OF ZEKİ DEMİRKUBUZ
Authors : Coşkun LİKTOR
Pages : 111-135
Doi:10.32001/sinecine.545799
View : 14 | Download : 7
Publication Date : 2019-03-30
Article Type : Research Paper
Abstract :Bu makale, Zeki Demirkubuz’un karşılıksız aşk, kıskançlık ve ihanet temalarını ele alan filmlerinden Kor insert ignore into journalissuearticles values(2016);, İtiraf, insert ignore into journalissuearticles values(2001);, Masumiyet insert ignore into journalissuearticles values(1997); ve Kader insert ignore into journalissuearticles values(2006); üzerine odaklanarak bu filmlerde işleyen arzu dinamiklerini aydınlatmayı amaçlamaktadır. Öncelikle karısının kendisini aldattığı şüphesiyle kıvranan erkeklerin dramlarını konu alan Kor ve İtiraf filmlerinin Rene Girard’ın üçgen arzu kuramına uygun düşecek şekilde, arzunun doğuşunda ve sürdürülmesinde üçüncü şahısların oynadığı aktif rolü ortaya serdiği gösterilecektir. Masumiyet ve Kader’de resmedilen ilişki, aşığın sevdiği kadını yüce bir nesne konumuna yükselttiği şövalye aşkının modern bir versiyonu olarak yorumlanacaktır. Masumiyet ve Kader, Lacancı psikanaliz ışığında, bilhassa Lacan’ın ve Zizek’in şövalye aşkında işleyen anamorfik bakış ve mazoşizm dinamiğine dair yazdıklarından yararlanmak suretiyle incelenecektir. Sonuç olarak bu makalenin amacı, yukarıda adı geçen filmlerin romantik aşk kavramının büyüsünü bozarak Lacan’ın kadınla erkek arasında kendiliğinden, dolayımsız ve dengeli bir cinsel ilişkinin mümkün olmadığına dair tezini kanıtladığını göstermektir.Keywords : Zeki Demirkubuz, üçgen arzu, şövalye aşkı, anamorfoz, mazoşizm