- Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi
- Volume:12 Issue:1
- THE EFFECT OF BOSU, KANGOO JUMP, NINTENDO-Wii BALANCE BOARD TRAININGS ON AGILITY IN HEARING IMPAIRED...
THE EFFECT OF BOSU, KANGOO JUMP, NINTENDO-Wii BALANCE BOARD TRAININGS ON AGILITY IN HEARING IMPAIRED SEDENTARY
Authors : Cihat KORKMAZ, Manolya AKIN
Pages : 91-104
Doi:10.17155/omuspd.882085
View : 11 | Download : 9
Publication Date : 2021-04-15
Article Type : Research Paper
Abstract :Bu çalışmada, farklı denge eğitimlerinin işitme engelli kadın sedanterlerin çeviklik değişkenleri üzerindeki etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. 14-22 yaş arası 51 işitme engelli kız öğrenci dahil edildi. İşitme engel düzeyleri birbirine yakın antrenman grupları oluşturuldu. Nintendo-wii, insert ignore into journalissuearticles values(n = 13);, Bosu insert ignore into journalissuearticles values(n = 13);, Kangoo Jumps insert ignore into journalissuearticles values(n = 15); ve kontrol grubu insert ignore into journalissuearticles values(n = 10);. Antrenman grupları 8 hafta boyunca haftada 2 gün 60 dakika eğitim aldı. Kontrol grubu ise herhangi bir faaliyete katılmayarak günlük eğitim programlarına devam etti. Çeviklik puanını ölçmek için Altıgen Çeviklik Testi kullanıldı. Katılımcıların yaş, boy, kilo ve işitme bozukluğu düzeylerini belirlemek için aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri belirlendi. Grupların ön test ölçümleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığını incelemek için Kruskal-Wallis testi, ön test ve son test ölçümleri arasındaki değişimi gözlemlemek için Wilcoxon işaretli sıra testi kullanıldı. Tüm grupların dinamik denge ön test ve son test değerleri, tekrarlanan ölçümler için iki yönlü varyans analizi ile karşılaştırıldı. 8 haftalık eğitim programlarının sonunda Nintendo-wii, Kangoo Jumps ve Bosu gruplarının çeviklik puanlarının ön test ve son test puan ortalamaları arasında son test lehine anlamlı derecede farklı olduğu görülmüştür. Etki büyüklüğüne bakmak için Eta kare testi kullandık. Bunun bir sonucu olarak, Bosu topuyla yapılan antrenmanın çeviklik değerlerini artırdığı, ancak Nintendo-wii ve Kangoo Jumps ayakkabılarının etkisi kadar büyük olmadığı bulundu. İşitme engelli bireylerde çeviklik becerilerini geliştiren bu ekipmanların kullanılması önerilmektedir ancak daha uzun eğitim programları uygulanırsa daha iyi sonuçlar alınacağı düşünülmektedir.Keywords : İşitme Engelliler, Çeviklik, Nintendo wii, Bosu Topu