- Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
- Issue:6
- ÇOK SESLİ (ALAFRANGA) MÜZİĞİN TÜRK TOPLUMUNAGİRİŞ SÜRECİ ve SARAYIN ETKİSİ TÜRK MÜZİĞİNİN TARİHTEKİ ...
ÇOK SESLİ (ALAFRANGA) MÜZİĞİN TÜRK TOPLUMUNAGİRİŞ SÜRECİ ve SARAYIN ETKİSİ TÜRK MÜZİĞİNİN TARİHTEKİ YERİ
Authors : Süleyman Sırrı Güner
Pages : 49-70
View : 14 | Download : 8
Publication Date : 2007-12-01
Article Type : Research Paper
Abstract :Müziğin doğuşu incelendiğinde, Türk müziğinin diğer müzikler arasında hem birincil, hem de ayrı bir yere sahip olduğu açıkça görülmektedir. Türk müziği, bu önceliği ve özelliği sayesinde diğer müzikleri de etkilemiş ve gelişmesine yardımcı olmuştur. Bunu Avrupa ve Asya kıtasındaki diğer milletlerin müziklerini etkilemesinden de anlayabiliriz. Türkler, aynı zamanda müzik aletlerinin doğuşuna da katkıda bulunmuşlardır. Kopuz, bu aletlerden birisidir. Türk Müziği, tarih boyunca Türk devletlerindeki seyrini sürdürmüştür. Selçuklularda hız kazanan bu yolculuk, Osmanlılara kadar devam etmiş ve günümüze kadar gelmiştir. Halk müziği, tasavvuf müziği, mehter müziği ve klasik sanat müziği süregelen müzik türleridir. Osmanlı padişahları, Türk müziğini hem destekleyerek, hem de katkıda bulunarak yaşatmışlardır. Türk Müziği, diğer müziklerden ve batı müziğinden etkilenirken onları etkilemiştir de. Sarayda, müzik önemli bir yere sahipti. Topluma bakıldığında; din adamları, dinin müziğe dair hükümlerini halka bildirmekteydi. Türk Musikisi, Batı Müziğini Mehter müziği ile etkilemeyi başarmıştır. Avrupa’daki etkisinin yanı sıra Rusya’daki etkisi de gözle görülür bir şekildedir. Her ne kadar bazı çevrelerce ilk başta küçümsenmesine karşın, Türk Müziğine olan hayranlıklarını gizleyememeleri hayret vericidir.Keywords :