- Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
- Volume:11 Issue:1
- 11 Eylül Sonrası Sinema Filmlerinde Müslüman Kadının Temsili
11 Eylül Sonrası Sinema Filmlerinde Müslüman Kadının Temsili
Authors : Yunus NAMAZ, Seyfettin İLİTER
Pages : 215-232
Doi:10.18506/anemon.1129868
View : 14 | Download : 4
Publication Date : 2023-04-30
Article Type : Research Paper
Abstract :11 Eylül 2001 Olayları sonrası hem batılı hem de doğulu sinemada tarihsel olaylara ve insanların yaşadığı sorunların izleyiciye aktarılmasında sinema filmlerinin rolü önemli hale gelmiştir. Sinema filmleri 11 Eylül’ün etkisiyle de gerçek olanın yeniden kurgulanmasına aracılık etmekte ve bu kurgu ideolojik argümanlarla donatılmaktadır. Süreyya’yı Taşlamak insert ignore into journalissuearticles values(2008); ve Sabır Taşı insert ignore into journalissuearticles values(2012); adlı filmlerinin yönetmeni köken olarak doğuludur insert ignore into journalissuearticles values(İran ve Afganistan); ve her iki yönetmen de 11 Eylül sonrası müslüman kadının toplumsal hayatına adalet, şiddet, ayrımcılık, merhamet kavramları üzerinden odaklanmaktadır. 11 Eylül sonrası sinema filmleri incelendiğinde farklı dünyalarda ve bölgelerde yaşayan yönetmenlerin, doğulu kadın ve erkek, müslüman kadın ve erkek temsillerini farklı yönleriyle anlatı sürecine yaydıklarını incelemektedir. Bu çalışma Doğulu iki yönetmenin 11 Eylül sonrası sinema filmlerinde müslüman kadın ve erkek temsillerini nasıl ele aldıklarına odaklanmaktadır. Ayrıca İranlı Cyrus Nowrasteh’in Süreyya’yı Taşlamak insert ignore into journalissuearticles values(2008); ve Afganistanlı yönetmen Atiq Rahimi’nin Sabır Taşı insert ignore into journalissuearticles values(2012); filmlerinde, müslüman kadının sosyal hayattaki yeri, şiddet, özgürlük ve müslüman kadının kurtuluşu mefhumlarına nasıl göndermeler yapıldığı çıkmaktadır.Keywords : 11 Eylül Olayları, Temsil, Politik Film, Süreyyayı Taşlamak, Sabır Taşı