- Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
- Volume:11 Issue:1
- Johan Huizinga’da Kültür Yapıcısı Olarak Oyun Kuramı Üzerine Bir İnceleme: “Squid Game”...
Johan Huizinga’da Kültür Yapıcısı Olarak Oyun Kuramı Üzerine Bir İnceleme: “Squid Game”
Authors : Tuba ARSLAN, Semra KOTAN
Pages : 73-95
Doi:10.18506/anemon.1134241
View : 14 | Download : 8
Publication Date : 2023-04-30
Article Type : Research Paper
Abstract :Toplumları ve kültürü şekillendirebilen oyunlar insanın en saf fiziksel ve biyolojik etkinlik alanıdır. Nesilden nesile çocuklara aktarılan oyunların, geçmiş ve gelecek arasında bir kültür köprüsü olduğu düşünüldüğünde kültürel aktarım sağlayan ve çocuğun en önemli işi olarak kabul edilen oyunların önemi açıkça kendini göstermektedir. Bu çalışmanın amacı insanların kültür oluşumundan da önce var olmuş oyunları kültürel boyutta incelemek ve kültürle bağlantısını “Squid Game” dizisi özelinde ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu amaçtan yola çıkarak oyun ve kültür nedir sorusuna cevap verilerek oyunun ve kültürün insan yaşamındaki önemi Huzinga’nın oyun kuramı çerçevesinde değerlendirilmiştir. Çalışmanın analiz kısmında 2021 yılında internette en çok aranan yapım olan Netflix dizisi “Squid Game”deki geleneksel çocuk oyunları Huizinga’nın oyun kuramı doğrultusunda içerik analizi ile çözümlenmiştir. Bunlara ek olarak, çalışmada analizi yapılan filimdeki geleneksel çocuk oyunları kültürle ilişkisine bakılarak detaylı bir biçimde açıklanmaya çalışılmıştır. Çalışmanın sonuç kısmında ise oyun kuramı esas alınarak Huizinga’nın oyun kuramının işlevleri ve anlatıdaki temsil biçimleri değerlendirilmiştir.Keywords : Oyun, Kültür, Huizinganın oyun kuramı, Geleneksel çocuk oyunları