- Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi
- Volume:22 Issue:40
- 20. YÜZYIL YENİ-KLASİKÇİLİK AKIMINDA BAROK ÜSLUP: M. RAVEL’İN “LE TOMBEAU DE COUPERİN” ÖRNEĞİ...
20. YÜZYIL YENİ-KLASİKÇİLİK AKIMINDA BAROK ÜSLUP: M. RAVEL’İN “LE TOMBEAU DE COUPERİN” ÖRNEĞİ
Authors : Aylin ÇAKICI UZAR
Pages : 1-17
Doi:10.21550/sosbilder.749366
View : 9 | Download : 6
Publication Date : 2021-01-31
Article Type : Research Paper
Abstract :19. yüzyıl sonlarında müzikte etkisini gösteren ‘Barok hareketi’, özellikle Almanya ve Fransa’da birçok bestecinin eserlerinde bir üslup olarak ortaya çıkmıştır. Yeni-klasizm olarak sınıflandırılan bu akım kısa sürede Avrupa’ya yayılmış ve Fransız müziği için daha güçlü bir kimlik arayışındaki Ravel’in de içinde bulunduğu bestecileri etkisi altına almıştır. Bu çalışmada, 20. yüzyıl müziğinde önemli bir akım haline gelen ‘Yeni-klasikçi’ anlayış araştırılmış, bu üslupta yazılmış eserler ve besteciler hakkında bilgi verilmiştir. Bu bilgilere ‘Yeni-klasik’ düşüncede eserleri olan Fransız besteciler de dâhil edilmiş, Maurice Ravel’in 20. yüzyıl Fransız müziğindeki yeri ve önemi söz konusu bağlamda ayrıca değerlendirilmiştir. Bunun yanı sıra M. Ravel’in ‘Yeni-klasik’ üslupta önemli eserlerinden biri olan, solo piyano için ‘Le Tombeau de Couperin’ süitinin ortaya çıkma süreci ve süitin bölümlerinin stilistik yapısından bahsedilmiştir.Keywords : Yeni Klasik, Couperin, Barok, Süit, Ravel