- Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi
- Volume:22 Issue:41
- KÜÇÜK İSKENDER’İN “BERLİN” ADLI ŞİİRİNDE İĞRENÇLİK EKSENİNDE POSTMODERN GOTİK VE GROTESK ESTETİĞİ...
KÜÇÜK İSKENDER’İN “BERLİN” ADLI ŞİİRİNDE İĞRENÇLİK EKSENİNDE POSTMODERN GOTİK VE GROTESK ESTETİĞİ
Authors : Mine Nihan DOĞAN
Pages : 1273-1307
Doi:10.21550/sosbilder.872718
View : 10 | Download : 7
Publication Date : 2021-07-31
Article Type : Research Paper
Abstract :Türk Yeraltı şiirinin travmatik, Beatnik-Marjinal şairi küçük İskender’in insert ignore into journalissuearticles values(1964-2019); alt kültürün egemenliğini anlatan “Berlin” adlı şiiri, Bu Defa Çok Fena insert ignore into journalissuearticles values(2011); adlı şiir kitabında yer alır. “Küçük” sıfatının küçük /k/ ile başlamasını isteyen şair, herkesin kendisini büyük gördüğü yazın dünyasında kendini küçük harflerle ifade etmeyi seçer. Küçük İskender’in psikolojik travmalarından doğan imgeleri ve iğrençlik eksenindeki gotik ve grotesk estetiği “Berlin” adlı postmodern şiirinde yinelenen ikonografik birer motiftir. Şair, Amerika’daki Beat kuşağından etkilenerek menşei Beyoğlu olan Beatnik-Marjinal “Berlin” şiirinde bir tabu olarak görülen duvarının yıkıldığı Berlin şehriyle Freud’un “özdeşleşme” kavramı çerçevesinde imgeler kurgular. Bu çalışmada “Berlin” şiiri Romantik edebiyatın “yüce”, Freud’un “tekinsiz”, Kristeva’nın “iğrenç” ve Bataille’ın “biçimsiz” kavramları başta olmak üzere çeşitli görüşler etrafında gelişen iğrençlik, gotik ve grotesk estetik bağlamında incelenecektir.Keywords : küçük İskender, gotik grotesk, iğrençlik, beatnik marjinal, psikolojik travma