UİK e-SPOR ENDÜSTRİSİ
Authors : Süleyman YÜKÇÜ, Emre KAPLANOĞLU
Pages : 533-550
Doi:10.18092/ulikidince.435207
View : 15 | Download : 6
Publication Date : 2018-07-04
Article Type : Research Paper
Abstract :Ülkemizde 30 milyondan fazla kişi farklı dijital platformlar üzerinden dijital oyunlar oynamaktadır. Yerel oyun endüstrisinin büyüklüğü yıllık yaklaşık olarak 700 milyon dolardır. Dijital oyun endüstrisi yıllık ortalama olarak %16 ila %18 arasında büyümektedir. Rekabete dayalı bilgisayar oyunlarının hem oynanması hem de izlenmesinin elektronik spor insert ignore into journalissuearticles values(e-Spor); kavramının doğmasına neden olduğu söylenebilir. Dünya’da en az 385 milyon kişi e-Spor seyircisi, 100 milyondan fazla kişi e-Spor oyuncusu ve Türkiye’de en az 7 milyon oyuncu e-Spor ekosisteminde oyuncu ve izleyici olarak yer almaktadır. e-Sporun 2017 yılında dünya genelinde elde ettiği gelir 696 milyon dolara ulaşmıştır. Bu çalışmanın amacı henüz emekleme aşamasında olan e-Spor endüstrisinin tarihini, ticari modellerini, e-Spor oyun türlerini, paydaşlarını, mevcut ve gelecek ekonomik durumunu ortaya koymak ve bu alanda yapılacak çalışmalar için öneriler getirmektir.Keywords : e Spor, Endüstri, Paydaşlar, Ekonomi