- Yeni Medya Elektronik Dergisi
- Volume:6 Issue:3
- DİJİTAL OYUN İNDİRME HIZININ KULLANICI PROFİLİNE ETKİSİ
DİJİTAL OYUN İNDİRME HIZININ KULLANICI PROFİLİNE ETKİSİ
Authors : Tamer BAYRAK
Pages : 256-267
View : 8 | Download : 7
Publication Date : 2022-08-31
Article Type : Conference Paper
Abstract :Dijital oyunlar iletişimin sanal dünyaya entegre olma çabasının bir ürünü olarak öne çıkmaktadır. Bilgisayar teknolojisinin kullanıcı tabanlı ortaya çıkışının hemen ardından oluşmaya başlayan dijital oyun kültürü, günümüzde milyarlarca doları bulan bütçeye sahip sektörü içermektedir. Ancak dijital oyunların bu gelişim ve yayılımında en önemli etkenlerden biri olan dijital oyun indirme performansı, kullanıcı profiline doğrudan etki eden önemli bir unsur olarak göze çarpmaktadır. Bir ülkenin dijital alt yapısının gelişmişliğinin, dijital içerik üretimini doğrudan etkilediği düşünüldüğünde internette dijital içerik indirme performanslarının incelenmesi çok büyük öneme sahiptir. Bu çalışmada dünyanın en büyük dijital içerik sağlayıcı platformlarından olan Steam’in Türkiye için sunduğu dijital içerik indirme oranları iki ay boyunca insert ignore into journalissuearticles values(21 Şubat 2022 - 17 Nisan 2022); incelenmektedir. Steam’in tercih edilmesinin nedeni ortalama 24 milyon çevrimiçi ve ortalama 7 milyon çevrimdışı oyuncu ile sektörün en büyüklerinden olması ve platform aracılığıyla elde edilmiş istatistikleri kamuoyuyla belli periyotlarda paylaşmasıdır. Bunun yanında Türkiye’nin pek çok alanda rekabet ettiği, gelişmekte olan sınır komşusu Yunanistan’ın ve dünyanın en büyük dijital içerik indirme oranlarına sahip iki ülkesi olan ABD ve Çin’in Steam platformundaki indirme verileri incelenmektedir. Bunun temel nedeni de Türkiye’deki kullanıcıların Steam platformunda sahip olduğu içerik indirme performansıyla imkân açısından hemen hemen yakın konumda bulunan Yunanistan’ın ve dünya devleri ABD ile Çin’in performanslarının karşılaştırılması, bu sayede Türkiye için durum tespitinin yapılabilmesidir. İncelemede iki aylık periyotta oranlar ağa iletilmiş bit miktarına göre sıralanmakta ve Türk kullanıcıların dijital oyun pazarındaki etkisi ve yeri konusunda durum saptaması yapılmakta, araştırmacılar için veriler derlenmekte ve öneriler sunulmaktadır.Keywords : Dijital Oyun, Yeni Medya, Bit, Kullanıcı Profili, Steam