- Academic Platform Journal of Engineering and Smart Systems
- Volume:7 Issue:3
- Kinect Uygulamaları için Veri Transfer Platformu Tasarımı
Kinect Uygulamaları için Veri Transfer Platformu Tasarımı
Authors : Erdal ERDAL, Atilla Ergüzen
Pages : 473-480
Doi:10.21541/apjes.451125
View : 11 | Download : 7
Publication Date : 2019-09-28
Article Type : Research Paper
Abstract :Son yıllarda yazılım, donanım ve algoritma konularında büyük gelişmeler meydana gelmiştir. Teknolojide yaşanan bu gelişmeler sensör teknolojilerini de etkilemiştir. Başlangıçta bir oyun cihazı olarak piyasaya sürülen Kinect sensör gerek araştırmacılar gerek geliştiriciler tarafından büyük ilgiyle karşılanmıştır. Kinect sensör literatürde farklı alanlarda farklı amaçlar için kullanılmıştır. Kinect sensörden alınan tüm veriler Microsoft tarafından geliştirilen Yazılım Geliştirme Kiti insert ignore into journalissuearticles values(YGK); ile geliştiricilere iletilmektedir. Kinect sensörü sahne karmaşıklığına göre değişmek üzere normal durumlarda her saniyede 240 bin ile 270 bin nokta verisi üretmektedir. Bu çalışmanın amacı Kinect uygulamaları için veri transfer platformu tasarlanmasıdır. Geliştirilen platform istemci sunucu mimarisi üzerinde çalışmaktadır. Çevrimiçi ve çevrimdışı haberleşme durumlara uygun farklı senaryolar barındıran platform, aynı zamanda bir dizi filtreleme ve şifreleme algoritmalarını da sunmaktadır. Platformda 2D/3D görüntü ve nokta bulutu işleme için büyük ölçekli, açık kaynaklı bir proje olan Nokta Bulut Kütüphanesi ni insert ignore into journalissuearticles values(NBK); kullanılmıştır. İsteğe bağlı olarak VoxelGrid insert ignore into journalissuearticles values(VG); Filtre, Outlier Filtre, Histogram Tabanlı Koşullu Filtre, Octree-tabanlı Sıkıştırma ve PGP Şifreleme yöntemlerini de barındırmaktadır. Ayrıca Kinect uygulamalarına özel bir veri yapısı da geliştirilmiştir. Çevrimiçi haberleşme için WebRTC ara katman yazılımı kullanılmıştır. Tüm bu aşamalar sonucunda gereksiz veri noktaları temizlenmiş, sıkıştırılmış, güvenli hale getirilmiş ve geliştirilen veri yapısına uygun veri paketleri elde edilmiştir. Filtrelemeler sonucunda % 19.96 sıkıştırma oranı elde edilmiştir. İsteğe bağlı tasarım sayesinde uygulama veya istemci bazlı filtreleme sağlanmıştır. Filtrelemeler sonrasında uygulanan dosya sıkıştırma yaklaşımı ile % 10.38 oranında dosya sıkıştırma sonucu da elde edilmiştir. Sunulan platform araştırmacılar ve geliştiriciler tarafından kullanılan Kinect uygulamalarında performans sağlayacaktır.Keywords : Kinect, Veri Transferi, Servis Tabanlı Platform, Veri Yapısı