- Eurasian Journal of Music and Dance
- Issue:18
- İLHAN USMANBAŞ’IN VİYOLONSEL-PİYANO ESERLERİNİN ÖZELLİKLERİ
İLHAN USMANBAŞ’IN VİYOLONSEL-PİYANO ESERLERİNİN ÖZELLİKLERİ
Authors : Barış AYGÜN, Muzaffer Özgü BULUT
Pages : 198-214
Doi:10.31722/ejmd.956653
View : 15 | Download : 10
Publication Date : 2021-06-30
Article Type : Research Paper
Abstract :Makalenin kapsamında İlhan Usmanbaş’ın viyolonsel ve piyano ikilisi için bestelediği dört eser yer almaktadır. Araştırmanın amacı eserlerin önemini, ilişkilendirildikleri akımların ve tekniklerin ilkelerinin kullanım şeklini, konservatuvar ve enstitü müfredatlarında yer alabilecekleri aşamaları ve icralarında dikkat edilmesi gereken hususları ortaya koymaktır. Araştırma verileri kaynak taramasıyla ve uzmanlarla görüşmeler ve yazışmalar yoluyla toplanmıştır. Uzman grubunda besteci/teorisyenler ile eserleri besteci ile çalışarak seslendirmiş bir viyolonsel sanatçısı yer almaktadır. Makalenin giriş bölümünde kısaca konu ile ilgili diğer kaynaklara, bestecinin söz konusu dört eseri bestelediği dönemlere ve kullandığı besteleme tekniklerine değinilmiştir. Bulgularda her bir eserin formu, teknik ve müzikal içeriği ve çalışma süreci ilgili uzman fikirleri detaylı olarak paylaşılmıştır ve amaç cümlesindeki sıralamaya göre yorumlanmıştır. Araştırmanın sonucunda söz konusu eserlerin her birinin türünün ilk örneklerinden olduğu, bir arada geniş perspektifli bir albüm repertuvarı oluşturdukları, her birinde özgün tekniklerin varlığı ve viyolonsel müfredatlarında lise son sınıftan, lisans ve yüksek lisansa kadar geniş bir kapsamda değerlendirilebilecekleri saptanmıştır.Keywords : Usmanbaş, Viyolonsel, Raslamsal Müzik, Dörtlü Armoni, On iki Ton