- Eurasian Journal of Music and Dance
- Issue:25
- MASHUP FORMUNUN KLASİK TÜRK VE BATI MÜZİĞİNDE KULLANIMI
MASHUP FORMUNUN KLASİK TÜRK VE BATI MÜZİĞİNDE KULLANIMI
Authors : Semih Okcu, Cansu Tolan
Pages : 283-296
Doi:10.31722/ejmd.1521111
View : 24 | Download : 54
Publication Date : 2024-12-31
Article Type : Research Paper
Abstract :Bu araştırma, farklı şarkıların ve müzik parçalarının birleştirildiği yeni bir müzik türü olan “Mashup müzik türünün” Klasik Türk ve Batı müziğinde, “Mashabilitiy Veri Hazırlığının Modellenmesi, Metodolojisi ve Mashup Veri Tabanının oluşturulması” doğrultusunda kullanılması açısından örnek teşkil etmektedir. Araştırma betimsel araştırmalardan genel tarama modeli ile yürütülmüştür. Konuyla ilgili olarak gerekli literatür araştırmaları taranmış ve konular ile başlıklandırarak sunulmuştur. Araştırmada toplanan verilerin kitap, bildiri, makale ve web kaynaklarından yararlanılarak Mashup müzik türü ile ilgili bilgiler ve bu bilgiler ışığında konu ile ilgili aydınlatıcı görüşlerin toplanması sağlanmıştır. Bu çalışmada yeni bir Mashup müzik türü oluşturmak için “Hasan Özçivi”nin bestelediği “Nihavend Sirto”adlı eseri ve Johannes Brahms’ın bestelediği “Hungarian Dance No.5” adlı eserleri ele alınarak ritmik yapıları ve ton yapıları uyumlu olacak şekilde enstrüman partisyonları kayıt alınarak akışın sağlandığı müzik türü (mashup) gösterilmeye çalışılmıştır. Bu örnekleme yolu ile de Mashup müziği, Klasik müziklerde olduğu gibi halk müziği ve değişik müzik formları ile harmanlanarak çeşitlenebileceği ve bu türlerin daha fazla ilgi çekmesine yardımcı olabileceği öngörülmektedir.Keywords : Mashup formu, Klasik Türk müziği, Klasik Batı müziği, aranje, modelleme.