A New Mode of Relationality: Bersani and Dutoit's Caravaggio
Authors : Tuğba AYAS ÖNOL
Pages : 110-125
Doi:10.21602/sduarte.513093
View : 9 | Download : 12
Publication Date : 2019-06-30
Article Type : Research Paper
Abstract :Bu makale Leo Bersani ve Ulysee Dutoit’in, ünlü İtalyan ressam Michalengelo Merisi da Caravaggio’nun resimlerinin yeni bir ilişkisellik taşıdığı yönündeki ilgi çekici iddiasına odaklanmaktadır. Bersani ve Dutoit, birlikte kaleme aldıkları Caravaggio’nun Sırları ( Caravaggio’s Secrets ) adlı kitapta bu radikal sanatçının eserlerini psikanalitik yaklaşıma karşıt şekilde antropomorfik olmayan bir perspektifle analiz eder. Onların titiz çalışmasında Caravaggio, benliği ve benliğin sosyallikle olan bağını öyle eşsiz şekilde resmeden bir ustaya dönüşür ki resimleri görülmemiş bir ilişkiselliği sunmanın yanı sıra yeni bir sosyallik kipini de öngörür. Bu çalışma Bersani ve Dutoit’in iddialarını Caravaggio’nun resimlerindeki üç önemli nosyon olan talepkar bakış, merkezi odak nosyonu ve ilişkisellik bağlamında yeniden ele alacaktır.Keywords : Caravaggio, İlişkisellik, Talepkar Bakış, Merkezi Odak Nosyonu