- Journal of Educational Technology and Online Learning
- Volume:2 Issue:1
- Influence of Active Learning on Undergraduate Students’ Achievements in and Attitudes Towards Simple...
Influence of Active Learning on Undergraduate Students’ Achievements in and Attitudes Towards Simple Electric Circuits in Physics
Authors : Şükran AKPINAR, Mehmet Emin KORKUSUZ
Pages : 16-33
Doi:10.31681/jetol.518281
View : 16 | Download : 7
Publication Date : 2019-01-31
Article Type : Research Paper
Abstract :Bu çalışmada yaparak yaşayarak öğrencinin bilgiyi kendisinin yapılandırmasını sağlayan aktif öğrenme yönteminin fizik dersi basit elektrik devreleri konusundaki başarı ve tutumuna etkisi incelenmektedir. Araştırma bir devlet üniversitesinin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümünde öğrenim gören 28 öğrenci ile Fizik dersi Basit Elektrik Devreleri konusu kapsamında testlerin toplanma süreci dâhil olmak üzere 5 haftalık süre boyunca yürütülmüştür. 3 hafta toplam 9 saat uygulama sürecinde Basit Elektrik Devreleri konusu, öğrencilere verilen problemlerin çözümü için Scratch programlama ortamında kendi kodlamalarıyla geliştirdikleri simülasyon benzeri etkinlikler aracılığıyla öğretilmeye çalışılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak Erdal TAŞLIDERE ve Ali ERYILMAZ tarafından geliştirilen “Basit Elektrik Devreleri Konusuna Yönelik Tutum Ölçeği”, araştırmacının geliştirdiği Basit Elektrik Devreleri Başarı Testi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile veriler toplanmıştır. Araştırmada elde edilen nicel verilerin analizinde parametrik test tekniklerinden ilişkili t-testi, nitel verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmış tır. Çalışmada elde edilen bulgular neticesinde Scratch programlama ortamı kullanılarak gerçekleştirilen aktif öğrenme ortamının, öğrencilerin Basit Elektrik Devreleri başarılarını artırmada önemli etkiye sahip olduğu, tutum ölçeği ön test ve son test puanları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Yarı yapılandırılmış görüşmelerde öğrenenlerle gerçekleştirilen aktif öğrenme yönteminin görsel içerikler barındırarak kalıcı öğrenmeyi desteklediği, öğrenmeyi somutlaştırdığı, eğlenceli hale getirdiği ve bu yöntemle ders işlenmesinin yaygınlaştırılması gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır.Keywords : Aktif öğrenme, Scratch programlama dili, kendi kendine öğrenme, yaparak yaşayarak öğrenme