- Asya Öğretim Dergisi
- Volume:10 Issue:2
- Bilgisayar Oyunlarının Temel Değerleri Kazandırma Üzerindeki Etkileri
Bilgisayar Oyunlarının Temel Değerleri Kazandırma Üzerindeki Etkileri
Authors : Ayşe ELİTOK KESİCİ, Türkü PAYZA
Pages : 41-56
Doi:10.47215/aji.1205927
View : 10 | Download : 6
Publication Date : 2022-12-31
Article Type : Research Paper
Abstract :Bu araştırmanın amacı deney grubu ile kontrol grubunun değerler edinimi açısından aralarında anlamlı farklılık olup olmadığını ortaya koymaktır. Çalışmada uzaktan eğitim sürecinin değer edinimine etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi bir ortaokulda 2020-2021 yılında ortaokul 5. sınıfa devam eden ve dönem içerisinde yıllık olarak seçmeli okuma becerileri dersi gören gönüllü 100 öğrenciye insert ignore into journalissuearticles values( 50 deney ve 50 kontrol grubu); 16 saatlik seçmeli okuma becerileri dersinde yarı deneysel araştırma uygulanmıştır. Deney grubunda Word Wall Dijital Oyun uygulaması ile dersler işlenmiş, kontrol grubunda mevcut programa göre derslere devam edilmiştir. Araştırma nitel destekli yarı deneysel bir çalışmadır.Veriler nicel araştırma boyutunda `Değerler Eğitimi Etkinlik Ölçeği` yoluyla toplanmıştır. Çalışmada gruplar bir deney ve bir kontrol grubu desenine göre oluşturulmuş, gerçek deneme modellerinden “Ön Test-Son Test Kontrol Gruplu Deneme Modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın nitel verileri; değerler eğitimi etkinliklerine ait dokümanlar, araştırmacılar tarafından geliştirilen görüşme ve gözlem formları ve kişisel bilgiler formu ile toplanmış veriler içerik analizi ve betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Çalışmanın sonucunda öğrencilere çeşitli değerler kazandırmada bilgisayar destekli oyunun etkililiği ortaya konmuştur. Bu sonuç doğrultusunda öğrencilere değer edindirmede bilgisayar destekli oyunların kullanımı önerilebilir.Keywords : Değerler Eğitimi, Bilgisayar Destekli Oyunlar, İlköğretim, Covid 19