- The Journal of Social Science
- Volume:3 Issue:5
- BİLGİSAYAR OYUNLARININ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL YAŞAMINA ETKİSİ
BİLGİSAYAR OYUNLARININ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL YAŞAMINA ETKİSİ
Authors : Sabri ÇELİK, Berru ULUSOY
Pages : 46-60
Doi:10.30520/tjsosci.522570
View : 13 | Download : 10
Publication Date : 2019-02-28
Article Type : Research Paper
Abstract :Bu araştırmanın amacı; bilgisayar oyunlarının ergenlik dönemi içinde olan ortaokul öğrencilerinin sosyal yaşamlarına olan etkilerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Ankara’nın Yenimahalle ilçesindeki devlete bağlı 35 kamu ortaokulundaki 27712 öğrenci velisi; örneklemini ise tabakalı örnekleme yöntemiyle belirlenen 9 ortaokuldaki 427 öğrenci velisi oluşturmaktadır. Araştırmada Horzum, Ayas ve Çakır’ın insert ignore into journalissuearticles values(2008); ölçeğinin araştırmacı tarafından geliştirilmesiyle elde edilen veri toplama aracı kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 18.0 ve LISREL paket programı ile frekans, yüzde dağılımları alınarak çözümlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; velilerin % 67,4’üne göre bilgisayar oyunu oynamak çocuğun sosyal yaşamını olumsuz etkilemekte; velilerin % 50,4’üne göre çocukları okul dışı vakitlerinde bilgisayar oyunu oynamamakta; velilerin % 48,7’sine göre bilgisayar oyunu oynarken kendilerini yalnız hissetmemekte; velilerin % 66,3’üne göre çocukları bilgisayar oyunu oynamayı arkadaşlarıyla birlikte olmaktan daha eğlenceli bulmamakta; velilerin % 53,4’üne göre de çocukları bilgisayar oyunu oynamayı diğer aktivitelere insert ignore into journalissuearticles values(spor yapma, geleneksel oyunlar oynama, kitap okuma vb.); tercih etmemektedir.Keywords : Ergen, Ergenlik Dönemi, Oyun, Bilgisayar Oyunu, Bağımlılık