- Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
- Volume:8 Issue:2
- Piyano Eğitiminde En Sık Seslendirilen Türk Eserlerinin Müziksel Öğelerinin Analizleri
Piyano Eğitiminde En Sık Seslendirilen Türk Eserlerinin Müziksel Öğelerinin Analizleri
Authors : Mehtap AYDINER
Pages : 125-140
View : 23 | Download : 8
Publication Date : 2016-03-15
Article Type : Research Paper
Abstract :Bu araþtýrmanýn amacý; müzik öðretmenliði anabilim dallarýnda en sýk seslendirilen Türk piyano eserlerinin müziksel öðelerini analiz etmektir. Araþtýrmanýn örneklemini; 2006- 2007 Eðitim- Öðretim yýlýnda müzik öðretmenliði anabilim dallarýnýn 1 ve 2. sýnýflarýnda öðrenim gören 628 öðrencinin en sýk seslendirdikleri, piyano için yazýlmýþ olan 6 Türk esri eseri oluþturmaktadýr. Bu müzik öðretmenliði anabilim dallarýnýn baðlý bulunduklarý üniversiteler; Abant Ýzzet Baysal Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Gazi Üniversitesi, Ýnönü Üniversitesi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Mehmet Akif Üniversitesi, Pamukkale Üniversitesi, Selçuk Üniversitesi, Uludað Üniversitesi ve Yüzüncü Yýl Üniversitesidir. En sýk seslendirilen Türk piyano eserleri ise; A. Adnan Saygun’un “Ninni”, Erdal Tuðcular’ýn “Bar”, Ýlhan Baran’ýn “Söyleþi”, Muammer Sun’un “Köçekçemsi”, Necdet Levent’in “Özlem” ve U. Cemal Erkin’in “Kaðný” isimli eserleridir. Eserler form, nüans, piyano tekniði, yazý tekniði, tonalite, ses alaný, ölçü göstergesi, nota deðerleri, tempo, karakter ve ritim kalýplarý ile bu ritim kalýplarýnýn kullanýlma sýklýklarý açýlarýndan analiz edilmiþtir.Keywords : Piyano eðitimi, en sýk seslendirilen Türk eserleri, analiz