- Turkish Online Journal of Design Art and Communication
- Volume:11 Issue:2
- POSTMODERNİZM SÜRECİNDE KENDİNE MAL ETME VE LLUIS BARBA’NIN YAPITLARININ GÖSTERGELERARASILIK BAĞLAMI...
POSTMODERNİZM SÜRECİNDE KENDİNE MAL ETME VE LLUIS BARBA’NIN YAPITLARININ GÖSTERGELERARASILIK BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
Authors : Elif ÇAKIROĞLU
Pages : 490-504
View : 11 | Download : 8
Publication Date : 2021-04-01
Article Type : Other Papers
Abstract :Kendine mal etme bir diğer adıyla temellük, genel olarak sanat eserlerinin alıntılanarak yeniden yorumlanması ve üretilmesi olarak açıklanabilir. Kendine mal etme, önceleri de görülmesine karşın postmodern dönemle ilişkilendirilmektedir. Yüksek sanatın eski önemini yitirdiği çoğulcu anlayışın öne çıktığı, kolaj ve montajın yaygınlaştığı postmodern dönemde sanatçılar; göstergelerarasılık kapsamında alıntı, pastiş, parodi, öykünme ve benzeri kullanım biçimleriyle farklı ifade ve etkiler içeren yeniden üretimler gerçekleştirmektedirler. Sanatçılar söz konusu yeniden üretim biçimleri aracılığıyla alıntıladıkları yapıtları, anlam ve içerik olarak farklı bağlamlarda kullandıkları gibi benzer eğilimler içerisinde de kullanabilmektedir. Çalışmada postmodern dönemin sanatsal nitelikleri doğrultusunda “kendine mal etme” kavramı üzerinde durularak İspanyol sanatçı Lluis Barba’nın “Amerikan Gotik”, “Atina Okulu” ve “Başak Toplayanlar” adlı yeniden üretim yapıtları, orijinalleriyle ilişkilendirilerek göstergelerarasılık bağlamında incelenmiştir.Keywords : Postmodernizm, Kendine mal etme, Göstergelerarasılık, Amerikan Gotik, Atina Okulu, Başak Toplayanlar