ON `THE CHORUS` IN MURDER IN THE CATHEDRAL
Authors : Ayfer ONAN
Pages : 0-0
View : 13 | Download : 8
Publication Date : 2010-11-29
Article Type : Research Paper
Abstract :ÖZET Bu çalışma T.S.Eliot in ilk birkaç perdeli oyunu olan \`Murder in the Caîhedral\`m Haziran 1935 Canterbury Festivali\`nde sahneye konmak üzere kısaltılmış versiyonu üzerine kurulmuştur. Oyuna canlılığım ve uluslararası geçerliliğini kazandıran en önemli özelliği şiir ve düzyazının birlikte kullanımıdır. Ayrı bir karakter olarak sunulan koro, izleyici ile oyun arasında bir bağlantı kurma amacına yöneliktir. Sonuçta bu oyun insanın yüreğine hitap eden şiir ile insert ignore into journalissuearticles values(Koro\`nun işlevi); mantığına seslenen düzyazının son derece başarılı birlikteliğidir. Anahtar sözcükler: şiir, düzyazı, tiyatro ABSTRACT This analysis elaborates upon T.S. Eliot\`s full length play which was written for production in an abbreviated form at the Canterbury Festival, June 1935. The mixture of verse and prose which gives the play its energy and its surprisingly universality is the most dominant characteristics of it. The chorus, being presented as a character, aim at making a connection between audience and the play. Then, this play is celebrated as a very successful cooperation of the verse and prose. The first addresses the human heart - the function of the Chorus- and the latter to human conscious. Key words: verse, prose, theaterKeywords :