Sanal Karakterlerin Sinemadaki Gelişim Süreci
Authors : Sebahattin ÇALIŞKAN
Pages : 159-165
Doi:10.18094/si.26387
View : 12 | Download : 7
Publication Date : 2013-11-19
Article Type : Research Paper
Abstract :Son on yıl içerisinde üretilen, Hollywood sinema filmlerinin çoğunda, sayısal ortamlarda üretilen karakterlerle karşılaşılmaktadır. The Abyss insert ignore into journalissuearticles values(1989);, Terminator 2: Judgement Day insert ignore into journalissuearticles values(1992);, Jurassic Park insert ignore into journalissuearticles values(1993);, Starship Troopers insert ignore into journalissuearticles values(1998);, The Hollow Man insert ignore into journalissuearticles values(2000);, The Lord of the Rings insert ignore into journalissuearticles values(2001);, Shrek insert ignore into journalissuearticles values(2001);, Star Wars: Episode II insert ignore into journalissuearticles values(2002); filmlerinde olduğu gibi. Tüm bu yapımlar hayal gücünün sınırlarını zorlayan birer `gerçek dünya`, simülasyonlarıdır. Bu filmler sinemanın ana sorunsalı olan ve sıkça tartışılan `gerçek` ve `gerçeklik` kavramlarını başka bir boyuta taşıdılar. Bu filmlerdeki sanal karakterler, sinema dünyasının yeni yıldızları olarak öyküsel uzayın içerisinde yerlerini almışlardır. Bu çalışmada sanal karakterlerin sinemadaki gelişim süreci incelenerek sayısal sinemanın geldiği aşama irdelenmeye çalışılmıştır.Keywords : Sanallık, simülasyon, hiper gerçeklik, sanal karakter, hareket yakalama, performans yakalama