LA LA LAND FİLMİNİN METİNLERARASI EVRENDE GÖĞE YÜKSELİŞİ
Authors : Fatma Okumuş
Pages : 320-334
Doi:10.18094/josc.306480
View : 12 | Download : 9
Publication Date : 2017-07-26
Article Type : Other Papers
Abstract :Yapısalcı çalışmalar, kendisinden anlam üretilebilen sözel, görsel, işitsel her yapıyı bir ‘metin’ gibi değerlendirmeyi öğrettiğinden; Roland Barthes “yazarın ölümü”nü duyurduğundan beri farklı metinlerle farklı okumalardan söz edilebiliyor. Müzik, edebiyat, tasarım, siyasal kampanya gibi çeşitli etkinlikler arasındaki sınırların kalktığı son yıllarda besteciler, reklamcılar, yazarlar, ressamlar, sinemacılar, dansçılar, vd. ustalıklarıyla karma iletişim araçları insert ignore into journalissuearticles values(mixed-media); üreterek çok katmanlı metinler sunuyorlar. Hollywood sinemasında son dönemde üretilen filmler de geleneksel anlatı yapısından ayrılarak metinlerarası bir evrende geziniyor. Makalede, öncelikle Genette’nin metinsel kavramlarının Âşıklar Şehri insert ignore into journalissuearticles values(La La Land, 2016); filmindeki yansımaları belirlenmeye çalışılmıştır. Filmin anlatı yapısının, nasıl bir metinlerarası görünüm ortaya koyduğunun belirlenmesindeyse, Greimas’ın ‘anlatı çizgesi’ içerisindeki ‘dörtlü evre’ yöntemi kullanılmıştır. Böylelikle, filmin anlatı yapısı çözümlenerek yaratılan metinlerarası olay örgüsünün serimlenmesi amaçlanmıştır.Keywords : Genette, Greimas, metinlerarasılık