- Balkan Müzik ve Sanat Dergisi
- Volume:4 Issue:1
- CARL MARIA VON WEBER’İN PİYANO SONATLARININ KARŞILAŞTIRILMASI VE OP.24 PİYANO SONATI’NIN 1. BÖLÜMÜNÜ...
CARL MARIA VON WEBER’İN PİYANO SONATLARININ KARŞILAŞTIRILMASI VE OP.24 PİYANO SONATI’NIN 1. BÖLÜMÜNÜN İNCELENMESİ
Authors : Çağatay KARACA, Akın ARABOĞLU
Pages : 67-85
Doi:10.47956/bmsd.1078036
View : 10 | Download : 9
Publication Date : 2022-04-15
Article Type : Research Paper
Abstract :Bu çalışmanın amacı, Erken Romantik Dönem bestecilerinden Carl Maria von Weber’in piyano sonatlarının karşılaştırılması ve Op. 24 Piyano Sonatı’nın ilk bölümünün incelenmesidir. Nitel doküman analizi yönteminin kullanıldığı bu araştırmada ilk olarak literatür taraması yapılarak besteci ve eserler hakkında bilgiler edinilmiştir. Bu veriler ışığında eserlerin seçilen notaları üzerinde incelemeler yapılarak karşılaştırmalar yapılmış ve elde edilen veriler betimlenerek verilmiştir. Son olarak Op. 24 Piyano Sonatının birinci bölümü form özellikleri açısından incelenerek elde edilen veriler nota üzerinde örneklerle gösterilmiştir. Sonuç olarak; Weber’in bu piyano sonatlarının Klasik Dönem’den Romantik Dönem’e geçişte önemli bir rolü olduğu, kendinden sora gelen bestecilerin piyano stillerini etkilediği, Weber’in piyanistik eserlerinin en önemli özelliklerinden birisinin orkestra seslerini piyanoda betimlemesi olduğu görülmüş, Op. 24 Piyano Sonatı’nın ilk bölümünün her ne kadar Klasik Dönem özelliklerini yansıtsa da armonik ve form yapısı açısından Romantik Dönem bireyselciliğini yansıttığı görülmüştür.Keywords : Piyano Sonatı, Weber, Form Analizi, Romantik Dönem