- Balkan Müzik ve Sanat Dergisi
- Volume:4 Issue:1
- LUDWIG VAN BEETHOVEN'IN OP.96 KEMAN-PİYANO SONATI'NIN BİRİNCİ BÖLÜMÜNÜN KARAKTER VE TEMATİK ANALİZİ...
LUDWIG VAN BEETHOVEN'IN OP.96 KEMAN-PİYANO SONATI'NIN BİRİNCİ BÖLÜMÜNÜN KARAKTER VE TEMATİK ANALİZİ
Authors : Çağdaş ÖZKAN
Pages : 101-112
Doi:10.47956/bmsd.1087632
View : 13 | Download : 14
Publication Date : 2022-04-15
Article Type : Other Papers
Abstract :18. yüzyılın sonlarına doğru keman-piyano sonatı yazma anlayışı dönemin önde gelen bestecilerinden Ludwig van Beethoven'ın yazdığı sonatlar ile değişiklik göstermeye başlamış, Beethoven yazdığı keman-piyano sonatlarındaki yenilikçi müzik anlayışıyla kendinden sonra gelen bestecilere yön vermiştir. Keman-piyano için toplamda on sonat yazan bestecinin Op.96 numaralı son sonatının özellikle birinci bölümü klasik sonat yazma geleneğinin çok ötesinde bir yapıya sahip olup, Beethoven'ın yenilikçi üslubunun açık bir göstergesidir. Bu çalışmada Klasik Dönem'den Romantik Dönem'e geçiş hareketini başlatan isim olarak kabul edilen Ludwig van Beethoven'ın Op.96 numaralı keman-piyano sonatının birinci bölümü karakter özellikleri ve tematik açılardan incelenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bilgi ve bulguların eserin icrasında yol gösterici olmasının yanı sıra keman ve piyano eğitimleri için de yol gösterici olması öngörülmektedir.Keywords : beethoven, piyano, keman, sonat