- Balkan Müzik ve Sanat Dergisi
- Volume:4 Issue:2
- AN EXAMPLE OF MAURICE RAVEL`S UNDERSTANDING OF ORCHESTRAL TRANSCRIPTION: PAVANE POUR UNE INFANTE DÉF...
AN EXAMPLE OF MAURICE RAVEL`S UNDERSTANDING OF ORCHESTRAL TRANSCRIPTION: PAVANE POUR UNE INFANTE DÉFUNTE
Authors : İlker ÖZÖZTÜRK
Pages : 19-38
Doi:10.47956/bmsd.1099148
View : 11 | Download : 9
Publication Date : 2022-11-20
Article Type : Review Paper
Abstract :Fransız besteci, piyanist ve orkestra şefi, Maurice Ravel insert ignore into journalissuearticles values(1875-1937);, 20. yüzyılın en büyük bestecilerinden biridir. Ravel`in piyano için yazdığı eserlerde empresyonizm etkileri, enstrümanın tüm renklerinin kullanılmasıyla hayat bulur. Orkestra eserinde bu etkiler, farklı renk ve özelliklere sahip çalgıların tek başına ve farklı gruplar halinde birleştirilmesinden elde edilen çeşitli tını ve renklerle canlanır. Bu makale ile Maurice Ravel`in piyano için tasarladığı ve sonradan orkestrasyonla yeni bir kimlik kazandırdığı eserlerinden biri olan `Pavane pour une infante défunte` insert ignore into journalissuearticles values(Ölü Prenses için Pavane); orkestrasyon teknikleri açısından incelenerek Ravel`in orkestrasyon anlayışını ortaya koymak amaçlanmıştır. Makalede bestecinin piyano yazısından orkestral transkripsiyon yaparken dikkat ettiği ilkeler üzerinde durulacaktır. Ravel`in orkestrasyonunda, denge faktörü ve çeşitli renkler oluşturmak için kullanılan yöntemler, müzikal fikirler ile teknikler arasında karşıtlık yaratılması, müzikal fikir ve duyguların orkestrasyon yoluyla ifade edilmesinde kullanılan konular ele alınarak orkestra transkripsiyonunun bir örneğinin oluşturulması amaçlanmıştır.Keywords : Empresyonizm, Orkestrasyon, Orkestral Transkripsiyon, Enstrümantasyon, Maurice Ravel