Ölü Zamanın Eğirdikleri: Bellek Ve Sanatın İzinde Chiharu Shiota
Authors : Özlem Derin Sağlam
Pages : 167-190
Doi:10.56074/msgsusbd.1543109
View : 20 | Download : 24
Publication Date : 2024-11-30
Article Type : Research Paper
Abstract :Bu makale, Chiharu Shiota\'nın sanatı üzerinden zaman, bellek ve insan varoluşu arasındaki ilişkiyi inceler. Shiota\'nın iplik yerleştirmeleri, izleyiciyi zamanın karmaşık yapısı ve belleğin katmanlarıyla yüzleşmeye davet eder. Kırmızı ve siyah ipliklerle örülen karmaşık ağlar, izleyiciyi geçmiş, şimdi ve gelecek arasında bir yolculuğa çıkarır. Shiota\'nın eserleri, zamansal ve mekânsal algıları dönüştürerek, bellek ve anımsama süreçleriyle etkileşim kurar. Uncertain Journey ve The Key in Hand gibi eserler, belirsizlik, karmaşa ve insan varoluşunun kırılganlığı temalarını işler. Bu makale ayrıca Shiota’nın eserlerinin rizomatik yapısını Deleuze ve Guattari’nin rizom kavramı, Merleau-Ponty ve Sartre’ın zaman ve varoluş düşünceleriyle ilişkilendirir. Sonuç olarak, Shiota\'nın sanatı, zaman, an ve belleği sorgulatarak izleyiciyi bu sanatın bir parçası kılmaktadır. Bu makalenin amacı Shiota’nın çalışmalarını felsefi ve mitolojik bir bağlamda inceleyerek aslında geçmişten günümüze varoluşsal yansımaların benzer formlarda kendini gösterdiğini ve insanın kendine dönük arayışının, yalnızlığının aslında sürekli bir biçimde onunla tezahür ettiğinin gösterilmesidir. Ölü zaman insanın kendine yönelik arayışının bir yansıması olarak gösterilecektir.Keywords : Zaman, Bellek, Chiharu Shiota, Rizom, Moira