MÜZİK EĞİTİMİ EKSENİNDE “SANAT EĞİTİMİ AKIMI”NI YENİDEN CANLANDIRMAK
Authors : Cahit AKSU
Pages : 1-7
View : 12 | Download : 6
Publication Date : 2014-07-07
Article Type : Research Paper
Abstract :Çağdaş Eğitim Akımları’ndan “Sanat Eğitimi Akımı”, 19. Yüzyıl modernleşmesinin insanı tek yanlı olarak ele almasına tepki olarak doğmuş ve sadece güzel sanatlar eğitimini desteklemek amacını değil, ayrıca güzel sanatların ruhundan hareket ederek, tüm eğitimin yenileştirilmesine hizmet etme amacını da taşımıştır. Bu akımın müzik eğitimi dersine dönük etkileri; Tek yanlı keman ve piyano derslerine karşı, yaratıcı müzik dersi, şarkı ve türkülerin önem kazanması, böylece müzikle uğraşmanın aktif olan her şeklinin ön plana geçirilmesi, müzikle jimnastiğin birleştirilmesi yoluyla, idmanın, bir vücut sağlığı ve disiplin dersi darlığından kurtarılarak beden eğitiminde biçimlendirici unsur, yani estetik bir unsur haline getirilmesi ve bu amaçla da oyun ve dansa geniş yer verilmesi şeklinde kendisini göstermiştir. Sanat eğitimi akımının gelişimini ve güçlenmesini 1900-1933 yılları arasında sağladığını düşünürsek, Özel Müzik Öğretim Yöntemleri olarak kullandığımız Kodaly pedagojisinin 1925 yılında, Dalcroze Pedagojisinin 1926 yılında ve daha sonra Orff 1950-1954 te ve Suzuki 1974 de tanıtılmış olmasının tesadüf olamayacağını görürüz. 19. Yüzyılın son çeyreğinde şekillenerek 20. Yüzyıla damgasını vuran ‘Sanat Eğitimi Akımı’nın bir çeşitlemesi de “21. Yüzyıl Bilgi Çağı” için gerekmektedir. Tıpkı 19. Yüzyıl modernleşmesinin olumsuz sonuçlarına tepki olarak doğan sanat eğitimi akımında olduğu gibi, 21. Yüzyılın katı “Bireyci-Benlikçi” yaklaşımı da insanın duygusal ve estetik gelişimini ihmal etmiştir.Keywords : Sanat Eğitimi, Sanat Eğitimi Akımı, Müzik Eğitimi