- Usul İslam Araştırmaları
- Volume:7 Issue:7
- Çeşitli İslam Merkezlerine Gönderilen Mushaflar ve Müslümanların Kur’an’a Verdikleri Önem Muhammed Z...
Çeşitli İslam Merkezlerine Gönderilen Mushaflar ve Müslümanların Kur’an’a Verdikleri Önem Muhammed Zâhid el-Kevserî
Authors : Çev. Muhittin AKGÜL
Pages : 0-0
View : 14 | Download : 7
Publication Date : 2007-06-01
Article Type : Research Paper
Abstract :nük gayretleri daha da arttı. Kur`ân-ı Kerîm’i ezberleme konusunda asha- bın yöntemi, önce âyet grupları şeklinde onları öğrenmek, sonra da sureler halinde ezberlemekti. Bundaki gaye, bu metodu kullanarak herkesin Kur`ân`ı ezberlemede kendi gücü nispetindekini alması ve her vesilede Kur`ân ezberleyenlerin sayılarını çoğaltmaktı. Ashaptan bazısı Kur`ân`ın tamamını ezberliyordu. Bazısı ondan birkaç sure ezberliyordu. Diğer kı- sımlarını da başkaları ezberlemek suretiyle ortaklaşa tamamını ezberlemiş oluyorlardı. Böylece Kur`ân`ın tamamı, ashap arasında paylaşılarak tam bir şekilde ezberlenmiş oluyordu. Fakat ashaptan Kur`ân`ı ezberlemeyenlerin büyük bir çoğunluğu arasında da, yanlarında birisi Kur`ân’ı yanlış okudu- ğunda, bu yanlışa dikkat çekenlerin sayısı az sayılmazdı. Bu da onların sürekli Kur`ân okumalarından ve onu çokça dinlemelerinden ileri geliyor- du. Ashabın içinde, sabah namazı gibi cehri namazlarda cemaate imamlık yapanlar vardı ki, bunlar bu namazlarda Kur`ân`ın en uzun ilk yedi suresini okuyorlardı. Bunun da ötesinde ashap arasında Hz. Osman ve Temîmu’d- Dârî gibi kimseler de vardı ki, bunlar bir rekatta Kur`ân`ı hatmediyorlardı. Tabiin döneminde Ebû Hanife hazretleri de aynısını yapıyordu. Ayrıca selef-i salihin arasında her Ramazan ayında altmış hatim yapanların sayısı hiç de az değildi.. Öyle ki her dönemdeki İslam bilginleri, ayda bir Kur`ân hatmini az görüyordu. Her asırdaki bu bilginlerin büyük bir çoğunluğu, ancak haftada bir Kur`ân hatmini normal karşılıyorduKeywords :