Canan Şenol’un Yapıtlarından Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Okuması
Authors : Pınar ÜNER YILMAZ
Pages : 125-136
View : 8 | Download : 5
Publication Date : 2010-07-01
Article Type : Research Paper
Abstract :Kökenlerini Fransız Devrimi’nden alan, gücünü sanayi devrimi ve bunun devamı olarak modernizm ile toparlayan, post yapısalcı teoriler ile tüm dünyada her alana nüfuz eden toplumsal cinsiyet meselesi, plastik sanatları da biçim ve içerik olarak etkilemiştir. 1960 sonrasında hayatın içinden konular arayan sanatın, toplumsal cinsiyet ile kurduğu bağ, özel olan politiktir insert ignore into journalissuearticles values(the personal is political); terimi ile de açıklanabilir. 11. Uluslararası İstanbul Bienali’ndeki İbretnüma adlı videosuyla sanat gündeminde yerini alan Canan Şenol, “kişisel olan politiktir” söylemini sanatının merkezine yerleştirmiş, kimlik ve toplumsal cinsiyet meselesini yapıtlarında açıkça ortaya koyan bir sanatçıdır. Bu çalışmada, Canan Şenol’un toplumsal cinsiyet meselesini yapıtlarında ne şekilde ele aldığı yapıt okuma yöntemi ile incelenecek böylece sanatçının yapıtları, toplumsal cinsiyet ve kimliğin kadın bedeni üzerindeki inşası ve sanat ile olan bağı açısından irdelenecektir.Keywords :