- Çevrimiçi Müzik Bilimleri Dergisi
- Volume:5 Issue:2
- Sermüezzin Rifat Bey’in Hicâzkâr Makamındaki Eserlerinin Usûl-Arûz İlişkisi Açısından İncelenmesi...
Sermüezzin Rifat Bey’in Hicâzkâr Makamındaki Eserlerinin Usûl-Arûz İlişkisi Açısından İncelenmesi
Authors : Murat Can DİLBER
Pages : 135-156
Doi:10.31811/ojomus.840566
View : 14 | Download : 12
Publication Date : 2020-12-31
Article Type : Research Paper
Abstract :XIX. yüzyıl bestekârlarından Sermüezzin Rifat Bey farklı makamlarda ve çeşitli formlarda eserler bestelemiştir. Tanzimat dönemi bestekârı olan Rifat Bey, Batılılaşma akımının getirdiği değişikliklere ayak uydurmuştur. Türk mûsikîsi ile Batı müziği alanında yaptığı eserler, her iki alan için de önem teşkil etmektedir. Bu çalışmada, Sermüezzin Rifat Bey’in hicâzkâr makamında notası tespit edilen 22 adet eserindeki usûl-arûz vezni ilişkisi incelenmiştir. Eserler içerisinde kullanılan arûz vezinlerinin, benzerlikleri ve farklılıkları tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar ışığında güftelerin, müzik cümleleri ve usûller ile uyum içerisinde şekillendiği görülmüştür.Keywords : Güfte, Beste, Arûz, Sermüezzin Rifat Bey, Türk Mûsikîsi