- Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
- Volume:32 Issue:2
- J. S. BACH, H. I. F. VON BİBER, G. P. TELEMANN VE J. PACHELBEL’İN SEÇİLMİŞ SOLO KEMAN ESERLERİNİN İN...
J. S. BACH, H. I. F. VON BİBER, G. P. TELEMANN VE J. PACHELBEL’İN SEÇİLMİŞ SOLO KEMAN ESERLERİNİN İNCELENMESİ
Authors : Nurperi Yücesoy Akan
Pages : 591-601
Doi:10.35379/cusosbil.1294875
View : 47 | Download : 126
Publication Date : 2023-10-23
Article Type : Research Paper
Abstract :Barok dönem 17. yy. ve 18.yy’ın ikinci yarısını kapsamaktadır. Başlangıcı yaklaşık olarak 1600’ler, sona erme tarihi ise Johann Sebastian Bach’ın ölüm tarihi olan 1750 olarak bilinmektedir. Barok dönemde çalgı müziği çok büyük ilerlemeler göstermiş, solo enstrümanlar için bestelenen eserler çoğalmaya başlamıştır. Bu çağdaki icracılar ve besteciler çok daha incelikli ve ayrıntılı müzikal süslemeler uygulamaya başlamış, notasyon şeklini değiştirmiş ve enstrümanları yeni teknikler ile çalmaya başlamışlardır. Barok dönemde bestelenmiş olan müzik eserleri, batı klasik müziği içerisinde çok önemli bir yerde olmakla birlikte dönemimizde de icra edilmekte ve dinlenmektedir. Bu eserlerden solo keman için bestelenmiş yapıtlar günümüzde de oldukça popülerdir. Bu sanat çalışmasında J. S. Bach’ın iki numaralı Partita’sından Allemanda, Heinrich Ignaz Franz Biber’in Passacaglia’sı, Georg Philipp Telemann’ın bir numaralı Fantasia’sı ve Johann Pachelbel’in Canon in D isimli solo keman eserleri form, stil, armoni ve teknik açısından incelenmiştir. Müzikte Barok dönem ve çalgı müziği hakkında bilgilendirmelere ek olarak, bestecilerin yaşam öykülerine de kısaca değinilmiştir. Yapılan araştırmalar sonucunda elde edilen verilerin eserlerin icrasında yol gösterici olması öngörülmektedir.Keywords : Barok Dönem, Barok Müzik, Barok Bestecileri, Keman, Solo Keman