- Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
- Issue:43
- MİNİMALİST HEYKEL ANLAYIŞININ AVANGARD SANAT ANLAYIŞINDAKİ YERİ
MİNİMALİST HEYKEL ANLAYIŞININ AVANGARD SANAT ANLAYIŞINDAKİ YERİ
Authors : Bayram DEDE
Pages : 165-184
Doi:10.14520/adyusbd.1241041
View : 12 | Download : 9
Publication Date : 2023-04-19
Article Type : Research Paper
Abstract :Minimalizm’de diğer avangard sanat anlayışlarında olduğu gibi kalıplaşmış düşüncelerden kurtularak tabuları yerle bir eden bilinçli zihnin kararlı bir sanat sloganıyla başlattığı anlayışı gerçekleştirdi. Minimalist sanatçı tinsel bir uğraş olarak gördüğü sanatı yeniden dizayn etmekle görevlidir. Misyonu olduğu yenilikçi ve kendini aşma arzusu avangardizmin bir sonucu olarak ortaya çıkar. Uçsuz bucaksız bir sanat anlayışının oluşturduğu popüler heves bir çığ gibi büyürken, sanat da kendini konumlandırmanın yollarını aradı ve sürekli yenilenen bir yapı sergiledi. Neoavangard bir provokasyon olan Minimalizm yoğunluğu olmayan çalışmalar sunar. Minimalist çalışmalar basit, sade ve kolay algılanabilen çalışmalar üreterek diğer avangard sanatlar gibi müzelere karşı bir anlayış geliştirmiştir. Kavramsal sanat gibi sanat eserinin statüsü tartışılmış her nesnenin bir sanat eseri olabileceğine vurgu yapılmıştır. Heykelde sade ve basit nesneleri arka arkaya gelecek biçimde konumlandırmış, kaidesiz olarak sergilenmiş, nesneler ise mekânla bir bütün olarak algılanmıştır. Heykelde Endüstriyel malzemeler olan çelik, alüminyum, ayna, tel gibi malzemeler kullanılmış, bu malzemeler zemine ya vidalanmış ya da kaynakla tutturulmuştur.Keywords : Minimalizm, sanat, avangart, heykel