- Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
- Volume:20 Issue:3
- PRODUCING SPACE, REPRESENTING GRIEF: SEPTEMBER 11 MEMORIAL IN AMY WALDMAN’S THE SUBMISSION
PRODUCING SPACE, REPRESENTING GRIEF: SEPTEMBER 11 MEMORIAL IN AMY WALDMAN’S THE SUBMISSION
Authors : Evrim ERSÖZ KOÇ
Pages : 333-346
Doi:10.16953/deusosbil.432290
View : 8 | Download : 11
Publication Date : 2018-11-12
Article Type : Research Paper
Abstract :11 Eylül 2001den on yıl sonra basılan Amy Waldman’ın The Submission romanı 11 Eylül için bir anıt inşa etme projesi etrafında gelişen olayları anlatır. Saldırıdan iki yıl sonra, katılımcıların kimliklerini gizleyerek başvurduğu anıt tasarımı yarışmasının kazananını belirlemek üzere bir komisyon oluşturulur. Beş bin başvuruyu eledikten sonra, jüri biri “Bahçe” diğeri “Boşluk” adında iki tasarımı finalist olarak seçer. Trajedinin bu anıt mekânında nasıl hatırlanması gerektiğine dair uzun tartışmaların sonucunda, “Bahçe” isimli tasarım kazanır. Başvuru dosyası açıldığında, kazananın bir Müslüman-Amerikalı olduğu ortaya çıkar ve bu jüri üyeleri arasında tartışmaya yol açar. Kazananın kimliğine dair haber bir gazeteciye sızdırılır ve jürideki kaos ülkenin geneline yayılır. Anıt mekânının pratiği ve sembolik çağrışımları üzerine yapılan tartışmalara yas, sanat, İslam, eşitlik ve demokrasi üzerine düşünceler eşlik eder. Bu çalışma, Henri Lefebvre’nin sosyo-mekansal diyalektiğini teorik çerçeve olarak kullanarak, The Submission romanında “Bahçe”nin hatırlama ve yas tutma mekanı olarak temsili ve pratiğini inceler.Keywords : Amy Waldman, The Submission, Henri Lefebvre, Mekân