R.WAGNER'DE MÜZİK FELSEFESİNİN TEMELLERİ
Authors : Emir ÜLGER
Pages : 203-220
Doi:10.17755/esosder.08947
View : 9 | Download : 7
Publication Date : 2014-09-10
Article Type : Research Paper
Abstract :Wagner önemli bir Alman bestecisi ve estetik kuramcısıdır. Onun düşünce dizgesinde, bir yöneyle Alman mitoloji geleneği, mutlak idealizm ve başka bir yönüyle de Schopenhauer pessimist felsefesinin izleri görülür. Wagner müzikli dramları, Grek tragedya sanatının altın çağındaki sanatsal sentezi yeniden oluşturmak ideali ile ortaya çıkar ve bütün sanatların birlikteliğinden hareketle yeni bir birleşik sanatlar kavramını ortaya atar. Wagner, bu kuramını gesamkunstwerk olarak açıklar. Müziğin, şiirle olan sentezi sonucunda, en yüksek trajik sanatın yeniden oluşturacağı ve bu sentez sayesinde sanatların yeniden özgürleşeceğine vurgu yapılır. Bu incelemede Wagner müziğinde var olan metafizik ve felsefi temaların hangi sistem ve yapısal dizgeden kaynaklanıp, geliştiğini, bu gelişimin sonunda Wagner müziğinin yeni bir estetik kurama dönüşerek, müziksel ideayı nasıl değiştirip felsefi temelleri dayandırdığının analizi yapılmak istenmiştir. Bu noktada Wagner'in operaları salt bir opera olarak ele alınmaz. Onun müziği, idealist metafizik içerik ve çağrışımlarla gelişmekte ve "İstencin Budistik Olumsuzlanması" sürecini sanat eserinde görünür kılmaktadır.Keywords : Müzik Felsefesi, Estetik, Wagner, Sanat Felsefesi, Müzik Estetiği