- Etnomüzikoloji Dergisi
- Issue:1
- İzmir Rock Scene’de Hegemonik Mücadele: Bir Direnç Alanı Olarak ‘Apeiron Kolektif’
İzmir Rock Scene’de Hegemonik Mücadele: Bir Direnç Alanı Olarak ‘Apeiron Kolektif’
Authors : Aykut Barış ÇEREZCİOĞLU
Pages : 11-25
View : 16 | Download : 10
Publication Date : 2019-03-30
Article Type : Research Paper
Abstract :Kültürel Çalışmalar’ın hegemonyayı merkeze alan yaklaşımlarında top- lum, parçalı bir yapı olarak ele alır. Buna göre toplum, kendine ait ortak anlamlar çerçevesinde uzlaşı sağlayarak ‘temsil sistemlerini’ oluşturmuş kolektivitelerden/topluluklardan oluşur. Kolektiviteler, gündelik hayat pratiği içinde geliştirdikleri kültürel formlarla, kendilerine dayatılan kültü- rel biçimlere tepki/direniş/cevap geliştirirler. Kolektiviteler bu tepkilerle hegemonik mücadele alanlarını oluştururlar. Bu çalışma, Gramsci’nin hege- monya kavramından hareketle ‘Apeiron kolektif’in müziksel pratiklerini anla- mayı hedefler. Apeiron kolektif, İzmir’de kendine ait özgün çalışmalar ya- pan grupların müziklerine sahne yaratmayı amaçlar. Kolektif üyelerine göre İzmir rock barlarındaki standartlaşmış müziksel pratikler, aynılık içinde sürer. Alternatif müzikler yer bulamaz. Çalışma Apeiron’un İz- mir’deki ana akım kodlarla girdiği mücadeleyi, hegemonya kavramı çerçe- vesinde anlamayı amaçlar.Keywords : Hegemonya, popüler müzik, etnomüzikoloji