- Etnomüzikoloji Dergisi
- Volume:5 Issue:1
- KALBİM SENİ BİR YAZ KUŞU DİNLER GİBİ DİNLER: CİNUÇEN TANRIKORURUN MÜZİK ANLAYIŞINDA SOSYOLOJİK ÖĞELE...
KALBİM SENİ BİR YAZ KUŞU DİNLER GİBİ DİNLER: CİNUÇEN TANRIKORURUN MÜZİK ANLAYIŞINDA SOSYOLOJİK ÖĞELER
Authors : Mahmud Mücahid SAĞMAN
Pages : 63-76
View : 17 | Download : 10
Publication Date : 2022-07-27
Article Type : Research Paper
Abstract :Müzik insanın en muazzam mahremidir diyebiliriz. Hepimiz duygularımızın esintisini, müziğin içimize işleyen bazen sert bazen yumuşak bazen duygusal bazen motive edici yönüyle kendimize itiraf ederiz. Bu anlamıyla müzik insanın kendiyle bir hesaplaşması ve dahi yüzleşmesidir kimi zaman. Çoğu zaman başkasına anlatılamayan bir duygu içimizde patlayan bir notanın gizemine bırakır kendini. Roman modern batı da nasıl itiraf kültürü üzerine kendini inşa ettiyse müzik de bir bakıma icracının topluma itiraflarıdır. Ama aynı zamanda toplumsal bağlamın kişi de tezahür eden yansımasıdır. O halde müzik (belki de tüm sanat alanları) ne bireyin ne de toplumundur aynı zamanda hem bireyin hem de toplumundur diyebilir miyiz? Bireyi ve toplumu konuşmamızı sağlayan kültür, onun bağlamını oluşturan tarihsel süreç vs. de özne konumunda konuşulmalı mıdır? Müzik, icracının yaşadıkları mıdır yoksa yaşamak istedikleri midir? Bu yazı Tanrıkorur'un idealize ettiği müzik tarzının sosyolojik öğelerini anlamaya ve anlatmaya çalışacaktır.Keywords : Dil, Kültür, Batılılaşma, Müzik, Gelenek