- Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi
- Volume:25 Issue:3
- Futbol ve League of Legends Ekonomilerinin Karşılaştırılması
Futbol ve League of Legends Ekonomilerinin Karşılaştırılması
Authors : Alican PEÇENEK, Burak DALOĞLU, Azmi YETİM
Pages : 225-240
View : 12 | Download : 9
Publication Date : 2020-07-01
Article Type : Research Paper
Abstract :Futbol, kitle iletişim araçlarının da desteği ile ekonomik açıdan oldukça kazançlı bir pazarlama aracı haline getirilerek endüstriyelleştirilmiştir. Aynı zamanda, geniş kitlelerin yoğun ilgisini çeken bir gösteri ve eğlence etkinliği olarak tüketim sektörüne dönüşürken, diğer yandan girişimciler için önemli miktarlarda finans hareketlerinin yaşandığı kârlı bir ekonomik etkinlik alanı haline gelmiştir. Futbol, büyük tüketici gruplarının oluşmasını ve bu grupların bir araya gelmesini sağlamıştır. Yanı sıra, bir pazarlama aracı olarak kullanılmaya başlayarak, hızla büyüyen tüketim toplumunun etkisi ile ticari bir boyut kazanmıştır. Dönüşen ve yeniden yapılanan futbolun küreselleşmesi-endüstriyelleşmesi ve gelirlerin artması birbirine paralellik göstermektedir. Yanı sıra, dijital teknolojilerde yaşanan olağanüstü gelişmeler her alanı olduğu gibi spor alanını da etkileyerek birtakım yeni gelişmelerin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Spor alanına ilişkin ortaya çıkan bu gelişmelerden biri de günümüzün en önemli gerçekliklerinden biri halini alan “elektronik spor” olarak karşımıza çıkmaktadır. Sporun ve Esporun küreselleşmesi-endüstriyelleşmesi ve dijitalleşmesi ile birlikte tüm gelir ve gider kalemleri hızla artmaktadır. Bu bağlamda, bu kuramsal çalışmada futbol ve League of Legends ekonomileri kısa, orta ve uzun vadeli olmak üzere karşılaştırılarak incelenmeye çalışılmıştır. Bu amacı karşılamak üzere betimsel tarama yöntemine başvurulmuştur. Bu çerçevede, futbol ve League of Legends ekonomilerinin son dört yılı incelemeye alınmıştır.Keywords : Futbol, League of legends, Espor, Futbol ekonomisi, League of legends ekonomisi, Espor ekonomisi