- Gümüşhane Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi
- Volume:10 Issue:1
- Evaluating a Player’s Network Class in a Multiplayer Game with Fuzzy Logic
Evaluating a Player’s Network Class in a Multiplayer Game with Fuzzy Logic
Authors : Tunç UZLU, Ediz ŞAYKOL
Pages : 163-173
Doi:10.17714/gumusfenbil.518689
View : 14 | Download : 7
Publication Date : 2020-01-15
Article Type : Research Paper
Abstract :Çok oyunculu bir oyun ortamında, bir oyunun verimliliği; oyunun eşleme kodu, ağ bağlantısı ve oyun kurucunun yanıt süresi gibi çeşitli faktörlere bağlıdır. Kötü ağ koşulu, bağlantıların kesilmesi ve eşlemenin bozulması çok oyunculu oyunlarda büyük bir sorun oluşturur. Bunu önlemek için önceki uygulamalar, bağlantı istatistiklerini temel alarak oyuncuları ayırmayı ve sınıflandırmayı içerir. Bununla birlikte, genellikle kullanılan ticari yöntem, sabit sınır değerlerinden faydalanır ve çoğunlukla bağlantı kesme kararı uygular. Oyuncuların orta ve kötü durumdaki ağ sınıfında bulunmaları ve oyun dışı bırakılmaları finansal açıdan verimli bir uygulama değildir. Günümüzde hızlı CPU ve grafik işlemciler, oyunların tatminkâr seviyede hesaplanmasını sağlamakta ve oyunun verimi katılımcıların ağ bağlantısına bağlı kalmaktadır. Genellikle oyunlar yaygın bilinen Unix aracı olan ping'e benzer paketler göndererek sunucu ile istemci oyuncu arasındaki gecikmeyi ölçmeyi tercih eder. Ayrıca oyun dışı bırakılma kararı bir yönetici tarafından değerlendirilir. Bu makalede, oyun dışı bırakma kararını ağ istatistikleri ve örüntü tanıma tekniklerinden faydalanarak otomatik olarak değerlendirmeyi ele alıyoruz.Keywords : Fuzzy logic, Gaming, Latency analysis, Pattern recognition